28.03.2024
 
תערוכת המיניאטורות מגיעה לאילת

 

 

מאת שירן כצנלסון

 

התערוכה הייחודית "מיני ארט" שפותחה להיות תערוכה נודדת בארץ ובעולם, סימנה את פעילותה בחופשת הקיץ דווקא בישראל. בעוד כמה ימים היא תנדוד מיפו לעיר הנופש והתיירות הישראלית, אילת. מה צפוי? מאות יצירות מיניאטורה חדשות לצד יצירות מובילות.

התערוכה המדוברת, "מיני ארט", שמוצגת בימים אלו במוזיאון יפו לעתיקות, צפויה להגיע ב-16.08 לאילת, ולעזוב ב-31.12. "מיני ארט" מפגישה את קהל המבקרים עם יצירות מיניאטוריות של אמנים נחשבים בארץ ובעולם. התערוכה מבטיחה למבקרים חווית תרבות תחומית, מסוגננת ובעיקר - מאוד מיוחדת. בתערוכה יוצגו יצירות מעולם המיניאטורה, מזוויות מגוונות ומעשירות: מודלים של "Room Box", הלקוחים ממראות של תקופות וסגנונות חיים, ספרי ילידם וקלאסיקות.

התערוכה כוללת מספר אגפי תוכן נוספים, ביניהם: תערוכה קבוצתית של יצירות אמנות מיניאטוריות בשיתוף אמני העיר אילת, בניהולו האמנותי של אמיר אלקיים. בתערוכה ייחשפו יצירות מניאטורה חדשות, לצד היצירות המובילות שנבחרו בקפידה רבה. "מיני ארט ישראל" מהווה פרויקט ארוך טווח, שחזונו הוא הקמת מוזיאון המיניאטורות הראשון בישראל, תוך המשך קידום וביסוס סצנת אמני המיניאטורה הישראלים, ויצירת שיתופי פעולה עם אמנים בינלאומיים נחשבים.

לדבי היזמית ויוצרת התערוכה, לימור מרגוליס: "מיני ארט היא צוהר לעולם קסום. כל יצירה מביאה עמה את חדוות הגילוי המפעים של הפרטים הקטנים, המדויקים, המפתיעים והמרגשים, בכל פעם מחדש. אני גאה ושמחה לפתוח באילת את תחילת נדידתה של תערוכת המיניאטורות ולארח בה את אמני העיר המוכשרים. זהו חלק מה-DNA  של תפיסתי המקצועית והאישית- החשיבות ליצור תערוכות מסוג אחר, כאלה המתעדכנות כל הזמן בתכנים חדשים ומפתיעים, יצירת חיבור אמתי למקום הפיזי ולקהילה המקומית, יצירת חוויה חוצת דורות". לדבי מנכ"ל תאגיד התיירות באילת, מר אמיר נפתלי: "אנו גאים להיות הראשונים לארח את תערוכת המיניאטורות, "מיני ארט", כתערוכה ניידת. העיר אילת אשר שמה לה לדגל בשנתיים האחרונות, את קידום התרבות והמוסיקה ואירועי הספורט הבינלאומיים, שמחה לארח פאן נוסף של אמנות. לפני כחודשיים, בחג השבועות, ערכנו הפקה ייחודית "הביאנלה לאמנות" בה אירחה אילת כ-100 אמנים מאילת, הערבה ומרכז הארץ אשר הציגו שלל יצירות אמנות: צילומים, פסלים וציורים. בנוסף, לפני כחודש פתחנו את גלריית האמנים החדשה באילת, בה ניתן למצוא תערוכה מהרהיבה של צילומים, פסלים וציורים, בתערוכה המתחלפת מדי חודש. אני מאמין כי כאשר אורח העיר יגלו כי לאילת פאן נוסף, פאן של תרבות, פסטיבלי ג'אז (מתקיים ב-18.08.2013) קלאסי וקאמרי, לצד אירועי ספורט יוקרתיים, כמו אירוח טורניר הפדרציה לטניס, שמביא נציגים ומבקרים ממדינות רבות, יבחרו עוד ועוד תיירם וקהל ישראלי, לבחור בעיר אילת כעיר הנופש המועדפת, גם בתקופות החורף". לדברי המנהל האמנותי של גלריית אמני אילת, אמיר אלקיים: "גלריית האמנים העירונית באילת שמחה לארח את תעורכת "מיני ארט", המביאה עמה אמנת מרעננת ומודרנית, המשלבת אמנים בינלאומיים עם אמנים מקומיים. מהפאן האישי, הביקור מבטיח חוויה אמנותית וריגוש יוצא דופן.

מידע למעוניינים: תערוכת "מיני ארט" תגיע לאילת, לגלריית אמני אילת, רחוב יותם 2, בסמוך ל-IMAX. עלות כניסה למבוגר: 30 ₪, ילד/חייל/סטודנט/גמלאי: 25 ₪, כרטיס למשפחה מעל 4 נפשות: 22 ₪ לאדם. תושבי אילת זוכים להנחה מיוחדת: 20 ₪ לאדם. התשלום מגיל שנתיים ומעלה.

להלן ימים ושעות פעילות עתידיים (באילת):

 

ימים ושעות פעילות:

ראשון - סגור

שני - חמישי: 10:00-20:00

שישי: 10:00-14:00

שבת: 10:00-20:00   

ערבי חג: סגור

חגים: 10:00-20:00

 

25/07/2013