23.04.2024
 
ירושלים: פעילות לילות קיץ באלרוב שדרות ממילא

 

 

מאת שירן כצנלסון

כמדי שנה, גם הקיץ, עד סוף אוגוסט, תהפוך אלרוב שדרות ממילא בירושלים למרכז תרבות, פולקלור ואמנות, שמשתלב באופן יוצא מן הכלל, בנוף חומות העיר העתיקה. בתכנית: מופעי שירה בציבור, משחקיית לגו, תערוכות פיסול ופסיפס, הרקדות ועוד. החדשות הטובות: הכניסה חופשית.

הפעילות, שממשיכה שנה נוספת, חוזרת כמיטב המסורת, גם השנה. הפעילות צפויה למשוך אלפי מבקרים, ביניהם גם תיירים וגם מקומיים, לאחת השדרות היפות בישראל, ולפחות לזו שנחשבת ל"אירופאית" ביותר.

להלן מידע על הפעילויות:

 

ריקודי עם

מוטי קוצר, ממרקידי ריקודי העם הידועים בישראל, יפעיל הרקדות עד לסוף הפעילות, מדי יום שני, החל מהשעה 19:30 באמפיתאטרון שבמרכז השדרה.

 

שירה בשדרה

מדי חמישי, במהלך יולי-אוגוסט, יופיעו גדולי המגישים של שירה בציבור, ויסחפו את קהל המבקרים בערבי שירה מהנים ויוצאים מן הכלל, עם מיטב שירים האהובים על כולנו, שכל אחד מכיר. בין היתר: אילנה כץ, גבי ברלין, שרהל'ה שרון, ואנדלה ניר. גם ערבי השירה יתקיימו באמפיתיאטרון במרכז השדרה, החל מהשעה 20:30.

 

גם לילדים מגיע קצת ליהנות - משחקיית לגו

בימים א-ה, בין השעות 11:00-19:00, תופעל משחקיית לגו בקניון הסגור, בקומה השנייה. הילדים יכולים להנעים את זמנם במשחקייה המיוחדת.

 

תערוכות פיסול מנייר, פיסול הומוריסטי וגלובוסים

בקניון הסגור, תוצג תערוכת פיסול בנייר ופסיפס של האמנית ברכה קינן. האמנית, שהציגה בעבר יצירות שלה בתערוכות נחשבות בעולם, תציג בתערוכה זו דמויות של נשים, ואת חלומותיהן, אותם היא מפסלת. העניין המרשים הוא שהחומרים של היצירות יוצרות שימוש חוזרות מעיתונים ישנים. תערוכה נוספת שתפעל היא תערוכת החוצות הגדולה ביותר בישראל, בה כ-240 פסלים בנושא הצחוק וההומור. 62 אמנים מוערכים בעולם, עמלו על היצירות שיוצגו בתערוכה. תערוכה זו היא התערוכה החמישית שמוצגת באלרוב שדרות ממילא. 18 גלובוסים ענקיים, שקוטרם מוערך בכ-2.6  מטרים, בעיצובים מעניינים המדמים את בעיות ופתרונות משבר האקלים. הגלובוסים, פרטי עטם של אמנים אמריקנים, עוצבו על מנת להגביר את המודעות לבעיית התחממות כדור-הארץ. התערוכה נדדה מערים רבים בארצות-הברית, דרך ערים רבים באירופה, עד שהגיעה לשדרת הממילא בירושלים.

 

25/07/2013