24.04.2024
 
דיון בועדת העבודה בסוגיית עובדי ממ"ן: "צריך למנוע פיטורי עובדים"

 

 

שירות חדשות תיירות

בדיון שהתקיים היום בדבר הסכנה המיידית לפרנסתם של מאות עובדי ממ"ן (מסופי מטען וניטול בע"מ) קראה ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ חיים כץ להנהלת רשות שדות התעופה ומבקשת גם משר התחבורה "לקחת את כל מי שמשתתף במכרז, שיקלטו את העובדים בתנאים הקיימים. מי שיזכה, יזכה עם העובדים הקיימים ולא ייווצר דור של עובדים עניים". ח"כ חיים כץ פנה להנהלת רשות שדות התעופה ואמר: "כסף זה חשוב, אבל צריך להיות אנושיים. אני קורא לכם להכניס את הסעיף הזה. ומבקש מהשר שלא ייתן ידו ל-500 משפחות עניות במדינת ישראל".

הדיון הדחוף בנושא התקיים מאחר ורשות שדות התעופה מסרבת לשנות את תנאי המכרז להפעלת מסוף המטען, אותו פרסמה לאחרונה. המכרז של רשות שדות התעופה אינו כולל התייחסות לעובדי ממ"ן, תנאיהם וגורלם. בדיון השתתף גם שר התחבורה, ישראל כץ.

בדיון אמר השר כץ: "בתוך מכרז שמוציאים שכר העובדים צריך להיות חלק מתנאי המכרז והתחרות צריכה להיות על היעילות. צריך למנוע פטורי עובדים, התוצאה צריכה להיות גם תחרות וגם שמירה על זכויות העובדים. אי אפשר לנתק ההיבט העסקי ובין העובדים עצמם. אני מבקש למצוא את הכלים הנכונים לטפל במצב שנוצר ולמנוע זריקת אנשים לרחובות, למנוע פיטורי עובדים. נתתי הנחיה שנושא שכר העובדים יהיה מעוגן במכרזים, זאת המדיניות שלי".

בועדה אמר ח"כ איציק שמולי ( עבודה): "רשות שדות התעופה מתכוונת לצאת למכרז הפסדי ולהעיף מאות עובדים בני 50-60 הביתה. לא די שהרשות מפקיעה את מחירי האגרות על הציבור, עכשיו באשמתה יתווספו מאוד עובדים למעגל האבטלה והעוני?"

בדיון פנה ח"כ אילן גילאון (מר"צ) אל שר התחבורה ואמר: "אלו אנשים שנמצאים בגיל של מוות קליני מבחינת שוק העבודה".

במהלך הדיון אמר דודו הימלפרב, יו"ר ועד עובדי ממ"ן: "בממ"ן עובדים כ-490 עובדים, מתוכם 200 מעל גיל חמישים. עובדים רבים הם עולים ממדינות חבר העמים, אתיופיה, תושבי פריפריה, מה יקרה להם אם יאבדו את מקום עבודתם?".

24/07/2013