20.04.2024
 
סיורים חינם באתרים ארכיאולוגיים בהדרכת חוקרי המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

מגוון אתרים ארכיאולוגים פזורים בארץ ישראל וטומנים בחובם מורשת מרתקת וממצאים היסטוריים מפתיעים מתקופות שונות. כעת חוקרים מהמכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית מזמינים את הציבור הרחב להשתתף בחוויה מרגשת ומיוחדת במינה ולהכיר מקרוב כמה מהאתרים הארכיאולוגיים המרתקים ביותר בארץ.

חוקרי המכון יערכו בחודש אוגוסט באופן חד פעמי סיור מודרך באתרים הארכיאולוגיים המרשימים שבתל דור, עין קשיש ונחל עין גב, וישפכו אור על ההיסטוריה העשירה של האתרים ועל הממצאים שהתגלו בהם.

 

 

תל דור

חוקר מארח: פרופ' אילן שרון

מועד הביקור באתר: יום שישי 2/8 בשעה 8:30 נקודת המפגש לסיור במוזיאון המזגגה בנחשולים.

על האתר: תל דור ממוקם לחוף הים התיכון כ-30 ק"מ דרומית לחיפה. דור הייתה עיר נמל קדומה ומרכזית מתקופת הברונזה התיכונה (כ-2000 לפנה"ס) ועד התקופה הרומית. שרידי יישוב התגלו גם מהתקופות הביזנטית והצלבנית. החפירות מטעם האוניברסיטה העברית נערכות באתר מאז 1980 וחשפו מגוון עשיר של ממצאים מתרבויות שונות.

מפת הגעה - http://dor.huji.ac.il/

 

 

 

עין קשיש

חוקרת מארחת: פרופ' אראלה חוברס

מועד הביקור באתר: יום חמישי 8/8, סיורים מודרכים ייערכו בשעה 8:30 וב-10:30

על האתר: עין קשיש הוא אתר פרהיסטורי הממוקם על גדת נחל הקישון מול האתר המקראי של תל קשיש, בין יקנעם לקרית חרושת. האתר מתוארך לתקופה הפליאוליתית התיכונה כ-60,000 שנים לפני זמננו. זהו אתר פתוח ייחודי באזור שבו היו אתרים בני הזמן בתוך מערות.

מפת הגעה - http://archaeology.huji.ac.il/qashish/

 

 

נחל עין גב

חוקרים מארחים: פרופ' אנה בלפר כהן, פרופ' עופר בר יוסף וד"ר ליאור גרוסמן

מועד הביקור באתר: יום שלישי 20/8 שעה 8:30 נקודת המפגש לסיור בשער הכניסה לקיבוץ עין גב.

על האתר: נחל עין גב ממוקם כ-2 ק"מ מזרחית לחופי הכנרת. האתר שייך לתרבות הנטופית, כ-11,500 שנים לפני זמננו. במקום נחשף כפר של אחרוני הציידים לקטים שחיו ערב המהפכה החקלאית. שרידיהם מלמדים על חברה מורכבת ומרתקת.

 

לדברי ראש המכון לארכיאולוגיה הנכנסת פרופ' אראלה חוברס, "הרבה מפעילותו של המכון לארכיאולוגיה מתנהלת במעבדות המחקר ובמסדרונות האקדמיה בהר הצופים בירושלים, אולם מדי קיץ מנהלים חוקרי המכון מספר גדול של חפירות באתרים מתקופות שונות ובאזורים שונים בארץ ומוציאים את המחקר מן המעבדה אל השטח. זוהי הזדמנות עבורנו להציג בפני הציבור הרחב את הפעילות המחקרית הענפה של המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית במקומות התרחשותה".

עוד אומרת פרופ' חוברס: "האתרים הארכיאולוגיים הם אוצרות תרבות של מדינת ישראל ואנו שמחים לחשוף אותם בצורה בלתי-אמצעית בפני תושביה באמצעות אירוחם בחפירותינו. נשמח להציג בפני מתעניינים כיצד מתנהלת עבודת השדה הארכיאולוגית, מה היו שאלות המחקר שהובילו לחפירה באתר ובכלל - עשייה ארכיאולוגית מדעית במאה ב-21, מהי".

 

לפרטים נוספים: מזכירות המכון לארכיאולוגיה - 02-5882404 או 02-5882403.

אין צורך בהרשמה מראש לסיורים. הכניסה חופשית.

24/07/2013