26.06.2024
 
טיפים לביצוע עיסקאות תיירות של הרגע האחרון

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

עונת הקיץ החלה ואיתה גם גל הנסיעות לחו"ל. צרכנים רבים בוחרים לנסוע לחו"ל בעסקאות מוזלות הנעשות ברגע האחרון. גם בעסקאות מסוג זה חשוב לשים לב לפרטים. עו"ד סלעית קולר, יועצת משפטית במועצה לצרכנות ריכזה כמה טיפים שיקלו עליכם לבצע עסקה שכזו:

  • לפני חתימה ואישור העיסקה, יש לקרוא בעיון את המסמכים שנשלחו ע"י סוכנות הנסיעות או הגורם עימו מבצעים את העיסקה, ולוודא שפרטים מהותיים כגון: שמות הנוסעים, יעד הטיסה, שם בית המלון וכל הפרטים המהותיים לעיסקה כגון בקשות מיוחדות שביקשתם - כולם מופיעים במסמך המקורי עליו חתמתם.

  • לא לוותר על ביטוח ביטול טיסה, בריאות וכבודה.

  • חשוב להדגיש כי החוק שמאפשר לבטל עסקאות  שנרכשו בטלפון או באמצעות האינטרנט בעלות נמוכה ביותר, איננו חל ברוב המקרים על עסקאות של ה"רגע האחרון". החוק לא חל  על עסקה אשר המועד שנקבע למתן השירות הוא בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, ממועד עשיית העסקה, ולכן לפני ביצוע התשלום יש לברר במפורש מה תנאי הביטול של העסקה.

  • יש לתעד את הפרסום שעל פיו פניתם לבצע את העסקה, את מועד הפרסום ואת כל הפרטים שנמסרים על בית המלון ומועדי הטיסה והמחיר.

  • בעסקאות טלפוניות - ברגע שנציג המכירות מתחיל לבקש תוספות כסף או לחרוג מהעסקה אשר פורסמה, רצוי לוותר על העסקה ולנסות בחברה אחרת.

  • לכל הבטחה שניתנה בעל פה (מיקום בית המלון, הפעלות לילדים וכדומה) יש לדרוש כיסוי בכתב בהזמנה, חתימת הנציג וחותמת החברה.

  • יש לבקש את מספרי הטלפון, הכתובת והפקס של בית המלון בחו"ל ולהתקשר לוודא שאכן רשומה הזמנה על שמכם. בטרם יציאתכם מהארץ יש לבקש את שם חברת התעופה שמבצעת את הטיסה ואת הדרכים ליצור עימה קשר. כדאי להתקשר לחברת התעופה ולוודא כי אכן אתם רשומים לטיסה שעליה שילמתם ולברר את מועד יציאתה.

  • כדאי להקליט את השיחות עם מוקדי ההזמנות.

  • במקרה של שינויים מהותיים בעסקה לאחר התשלום, כגון החלפת בית מלון או דרישה לתוספת תשלום, רצוי לתעד את השיחה ולדרוש לבטל את העסקה ללא תשלום.

  • אם נגרמו לכם נזקים כספיים, כגון שיחות טלפון לחו"ל, נסיעות במוניות בשל החלפת בית המלון, רכישת בגדים עקב עיכוב בקבלת הכבודה וכדומה,  שמרו את החשבוניות/הקבלות ותעדו את הנזק, כדי  שתוכלו להוכיח את הטענות.  אפשר גם להקליט את השיחות עם נציגי השירות של החברה או את הרעשים בבית המלון הנטענים וכדומה. 

  • לקבוצה יש יותר כוח, ולכן רצוי וכדאי להתארגן עם כמה נוסעים/נופשים, אם הנזק הנטען  נגרם  גם להם.

  • בעסקאות שבהן מועבר מסמך בכתב לצרכן, והוא נדרש לחתום עליו, יש לקרוא ולמחוק סעיפים המתירים לחברה החלפת בית המלון או שינוי תנאים מהותיים אחרים.

  • מאחר שעל פי החוק בעסקאות עם סוכנות נסיעות שנערכות פנים אל פנים חייבים למסור מידע בכתב (טופס גילוי), יש לדרוש גם במקרים אלה את המידע בכתב לפני ביצוע העסקה.

  • אם הצרכן נכה או שיש לו צרכים מיוחדים מסיבות בריאותיות או אחרות - יש לציין זאת בכתב לסוכנות הנסיעות ולתעד כל דרישה או הבטחה הקשורים לעניין זה בהזמנה או במסמך בכתב.

10/07/2013