20.04.2024
 
תרגיל ישראלי-אמריקני באבטחת תעופה אזרחית

 

 

שירות חדשות תיירות

 

במסגרת שיתוף פעולה בין ארה"ב לישראל, בתחום אבטחת התעופה האזרחית , התקיימה לאחרונה בישראל ובארה"ב סדרת תרגילים, בה נטלו חלק אנשי בטחון ישראלים ואמריקאים. התרגילים נערכו בו זמנית בישראל, ממרכז המבצעים לאבטחת התעופה של אגף הביטחון במשרד התחבורה (ממל"ת) ובארצות הברית, ממרכז המבצעים של הסוכנות האמריקאית לאבטחת התחבורה, שבמשרד לביטחון המולדת.

שר התחבורה, ישראל כץ אמר עם תום התרגיל כי "אנו סבורים כי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, יגביר את ביטחון התעופה האזרחית, לא רק בייחס לטיסות אזרחיות הטסות בין שתי המדינות, אלא גם ביחס לביטחונם של כל הטיסות המגיעות לשמי שתי המדינות". עוד הוסיף שר התחבורה "ננצל את הצלחת התרגיל שנערך להגברת שיתוף הפעולה עם ידידנו בארה"ב, במטרה להתמודד עם האיומים המורכבים והאתגרים בתחום אבטחת התעופה".

לדברי ג'ון פיסטול ראש ה-TSA (הסוכנות האמריקאית לאבטחת התעופה) "התעופה האזרחית ממשיכה להוות מטרה לטרוריסטים, ומעשיהם הנפשעים אינם מוגבלים רק לאומה מסויימת". עוד הוסיף מר פיסטול כי "על ידי שיתוף פעולה עם שותפים בינלאומיים, אבטחת התחבורה העולמית תתחזק למען כלל הנוסעים, ללא קשר ליעדם ולאמצעי בו הם בוחרים להשתמש".

ישראל וארה"ב משתפות פעולה במלחמה כנגד הטרור בדרכים רבות. בשנים האחרונות שיתוף פעולה זה התרחב גם לתחום אבטחת התעופה. תרגיל אבטחת התעופה המשותף והמועיל שנערך השבוע, התמקד בתעופה האזרחית שבין שתי המדינות והוא עדות ברורה למחויבות הקיימת בין הסוכנות האמריקאית לביטחון התעופה, לבין משרד התחבורה של ישראל, להבטיח את בטחון ציבור הנוסעים בשעת חירום.

בשנת 2010, חתמו ישראל וארה"ב על מזכר הבנות, שנועד לחיזוק שיתוף הפעולה שבין שתי המדינות במאבק נגד פעולות טרור המכוונות כנגד התעופה האזרחית. ישראל וארה"ב הסכימו, כחלק ממזכר הבנות זה, לקיים תרגילים משותפים בקנה מידה מוגבל כמו גם תרגיל שנתי בקנה מידה נרחב יותר, תרגילים המיועדים לבחון את דרכי התגובה המיטביות של שני הצדדים, לנוכח תרחישים מסוימים ולשפר את מערכות הביטחון של שני הצדדים.

יצוין כי בישראל נמצא תחום אבטחת התעופה תחת סמכותו של ראש אגף הביטחון במשרד התחבורה, אשר נעזר בגורמי ביטחון רלבנטיים, בעוד שבארה"ב האחריות מוטלת על ה TSA (הסוכנות לאבטחת התעופה במשרד לביטחון המולדת) בשיתוף גורמי רלבנטיים נוספים.

10/07/2013