29.03.2024
 
פיתוח ישראלי חדש בבתי מלון מפחית זיהום ועלויות חימום המים

 

 

 

שירות חדשות תיירות

פיתוח ישראלי חדש שמותקן בבתי מלון ומפחית את הזיהום ואת עלויות חימום המים בשיעור שבין 50-75%.

מאחר שהחברה היא ישראלית, ומתקינה את המערכת שפיתחה במלונות ברחבי העולם, הראשונים לאמץ את הטכנולוגיה היו כמובן המוסדות והמלונות בישראל. בכך מובילים למעשה המלונות הישראליים את השימוש בטכנולוגיה החדשה לצורך הורדה משמעותית של פליטת גזי החממה.

כידוע, מלונות, בתי חולים ומרכזי ספורט צורכים אנרגיה רבה המופנית לחימום מי צריכה, מקלחות, חללים ובריכות שחיה.

מערכת 'הידרה' של חברת הסארט-אפ הישראלי פבוס, מפחיתה באופן דראסטי את פליטות המזהמים באתרים בהם היא פועלת. מאז השקת הטכנולוגיה של פבוס, בכל האתרים בהם מותקנת מערכת הידרה נחסכה פליטה של 6,124,882  ק"ג של פחמן דו חמצני לאטמוספירה.

בין המלונות הישראליים שכבר אימצו את הטכנולוגיה, אפשר למצוא את מלון ענבל בירושלים, רמדה בירושלים, לאונרגו נגב מבית פתאל, מלון מנדרין בת"א, חלק ממלונות דן ועוד.

איך זה עובד?

'הידרה' הינה מערכת חימום מים היברידית המנוהלת ע"י תוכנת ענן חכמה. המערכת מסתמכת על מערכת החימום הקיימת במבנה (בדרך כלל דודי שריפה הניזונים מסולר או גז) ומצרפת אליה חוות משאבות חום הפועלות על עיקרון של ספיחת אנרגיה סולארית מהאוויר והעברתה, באמצעות תהליך בעל יעילות אנרגטית גבוהה ביותר, אל צרכני הקצה.

מערכת 'הידרה' אוספת כ-15 נתוני אנרגיה מהסביבה וממכון החימום באתר. הנתונים מעובדים באופן שוטף ומועברים באמצעות האינטרנט אל התוכנה שמנתחת את הנתונים בעזרת אלגוריתם ייחודי. על פי נתונים אלו מחליטה התוכנה בכל רגע נתון כיצד לייצר את החום הנדרש בצורה היעילה והכי פחות מזהמת וכמובן - תוך הורדת עלויות משמעותית למלונות.

 

אתר חברת פבוס: http://www.phoebus-energy.com/he.aspx

 

 

 

30/06/2013