18.04.2024
 
כרמל תיירות: איטליה ארץ ההפתעות

 

מאת גיורא נוימן

מזה 15 שנה מתמחה ג'ובני פולייזה בתיירות הישראלית לאיטליה. עוד בתקופה שבה למד רפואת שיניים ברומא התחיל לתת ייעוץ למטיילים ישראלים, ואחר כך עבר באופן מלא לתחום התיירות והקים את חברת מיה איטליה. לפני שלושה חודשים הצטרף לחברת כרמל שירותי תיירות והקים בה את מחלקת איטליה, אותה הוא מנהל יחד עם רווית, שבאה איתו ממיה איטליה.

"אנחנו מביאים לכרמל את כל מה שלמדנו, גם על המגוון העצום של אפשרויות התיירות והנופש באיטליה וגם על מה אוהבים הישראלים ומה מתאים להם," אומר ג'ובני.

"איטליה היא הבית שלי," הוא ממשיך. "באיטלקית יש ביטוי שאומר 'האירוח הוא קדוש' (L'hospite e Sacro), ואני באמת מרגיש ככה. אני מרגיש שאני מזמין את התייר הישראלי להתארח אצלי בבית, ואני עושה הכל שהביקור הזה יהיה מוצלח."

במהלך השנים בנה פולייזה בנק גדול של מקומות אכסון בכל רחבי איטליה - כל אחד מהם הוא בדק אישית - כך שהוא יכול להציע לנוסע חוויות ייחודיות אותן לא ימצא אצל שום תיירן אחר: החל במלונות קטנים, דרך וילות להשכרה וכלה באירוח בבתי חווה ואצל משפחות איכרים. ולא מדובר רק בלינה. "אנחנו מכוונים את הלקוח לנסות את מה שמעבר לסטנדרט, לבקר בדוכן שמוכר את הגלידה הכי טובה ברומא וגם להיכנס לבר הקטן שמעבר לפינה שהתיירים לא מגיעים אליו. כל מה שנקרא תיירות בוטיק, זה המומחיות שלנו."

- תן עוד כמה דוגמאות לתיירות בוטיק.

ג'ובני: "אירוח בבית פרטי בטוסקנה, כולל בישול יחד עם עקרת הבית אחרי שבוחרים ביחד איתה את הפרודוקטים בשוק. דוגמה אחרת: לארגן ללקוח השתתפות בציד פטריות כמהין באומבריה או בפיימונטה בחודשים ספטמבר אוקטובר."

הדוגמאות זורמות מפיו בשפע, והוא מזכיר כמה טיולים מיוחדים לקבוצות סגורות אותם ניתן לארגן על פי דרישה: טיולי נושא (קולינריה, יין, צילום, שופינג, אופנה), קרנבלים (יש לא רק בוונציה וטוסקנה - כדאי לבקר בפסטיבלים בעיירות בסרדיניה, ברג'יו, בפוליה ובעשרות מקומות אחרים).

רווית מוסיפה: "מבחינת הישראלים, איטליה היא ארץ ההפתעות. אפילו בשבילי. אחרי 15 שנה שאני עובדת עם איטליה, אני ממשיכה לגלות דברים בכל פעם מחדש. העיקר הוא להעביר לסוכנים את המסר שיש לנו הכל: החל ממוצרים בסיסיים השווים לכל כיס וכלה בבלעדיות על הווילות הכי מפוארות בטוסקנה". וג'ובני מסכם: "אנחנו עושים מאמץ להגיע לסוכנים כדי שהם יידעו שבכרמל הם יקבלו את הפלוס, הערך המוסף שמשדרג כל מוצר."

בימים אלה מכינים השניים חוברת מיוחדת לסוכני הנסיעות עם חבילות מסוגים שונים, החל ממוצרי מדף למשפחה המטיילת, דרך טיולי כוכב, נופש בסרדיניה, ספא, סיורים בסיציליה וכלה בטיוליים ייחודיים בתפירה אישית.

30/06/2013