29.03.2024
 
מנכ"לי ארקיע וישראייר: להשאיר את פעילות התעופה האזרחית בשדה דב

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בדיון בנושא העתקת שדות תעופה עירוניים שנערך הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת נידונה בין היתר סוגיית פינוי שדה דב. עפ"י החלטת הממשלה אמורה להיפסק פעילות התעופה האזרחית בשדה דב עד לחודש יוני 2016 .

מנכ"ל ארקיע גדי טפר ומנכ"ל ישראייר אורי סירקיס סקרו בפני הוועדה את ההשלכות הקשות של סגירת שדה דב על שתי החברות, ועל קהל המשתמשים בשירותיהן. לדבריהם הנתונים מצביעים על כך שסגירת שדה דב תביא לצמצום של כ-40% בתעופה הפנים ארצית, לירידה משמעותית בתיירות הפנים ארצית, ולניתוק תושבי אילת ממרכז הארץ.

לדברי טפר וסירקיס סגירת שדה דב תביא להפסקת השימוש במטוסי הטורבו פרופ (ATR) שאינם מתאימים לפעילות מנתב"ג ,ולהפסקת הפעילות גם לשדות התעופה חיפה וראש פינה שאינם מתאימים לנחיתת מטוסי גדולים יותר.

מנהלי החברות קראו למשרד לשקול תוכנית להמשך פעילות השדה לצד בנייה במתחם הגוש הגדול זאת תוך ניצול הרצועה הסמוכה לחוף הים ואזור רידינג בהם לא מתאפשרת בנייה עפ"י חוקי התכנון והבנייה וכמעט ואינה פוגעת בזכויות הבנייה של בעלי הקרקעות באזור.

במהלך הדיון הביע מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום את עמדת רת"א ולפיה פעילות שדה תעופה עירוני בתל אביב חיונית לתושבי האזור, וכן לתושבי הפריפריה להם מאפשר שדה דב נחיתה במרכז תל אביב. רום אף דיווח לוועדה כי במגעיו עם צה"ל ועם משרד הביטחון לא התרשם כי בצה"ל נערכים לפינוי חלקו הצבאי של השדה. חיזוק לדיווחו של רום התקבל גם מנציג חיל האוויר לוועדה, שדיווח לחברי הכנסת כי צה"ל אינו נערך לפינוי השדה ואינו שוקל חלופות לפעילות המתקיימת בשדה דב.

יו"ר הוועדה פרופ' אבישי ברוורמן קרא בהודעת הסיכום של הישיבה לממשלה לשקול את הצמדת פינוי הפעילות האזרחית בשדה להפסקת הפעילות הצבאית. כמו כן קראה הוועדה לממשלה לשקול חלופות תכנויות למתחם שיאפשרו המשך קיום התעופה לצד מגורים. הוועדה אף קראה לממשלה להקים צוות שיבחן את ההשלכות הכלכליות של מהלך סגירת שדה דב על ארקיע וישראייר.

לאור האמור לעיל קוראים מנכ"ל ארקיע גדי טפר ומנכ"ל ישראייר אורי סירקיס לממשלה לשקול מחדש את פינוי הפעילות האזרחית פינוי הפעילות האזרחית משדה דב תעשה בצמוד לפינוי הפעילות הצבאית.

גדי טפר: "ועדת הכלכלה של הכנסת הבינה במהלך הדיון כי ייתכן מצב בו אנחנו נאלץ לפנות את שדה דב, לפגוע בשירות לנוסעים ולספוג פגיעה כלכלית קשה, בעוד תוכניות הבנייה במקום לא יוכלו לצאת אל הפועל עקב המשך פעילות חיל האוויר. אנו מקווים כי הממשלה תבין כי קיים כאן חוסר איזון מידתי, וקוראים לבדיקת התוכנית אותה אנחנו מציעים ולפיה תמשיך להתקיים פעילות תעופה לצד הבנייה".

אורי סירקיס: "להפסקת פעילות הטיסות האזרחיות משדה דב תהיה השפעה קשה על ציבור המשתמשים בקווים הפנים ארציים ועל חברת ישראייר. אני קורא לממשלה לעקוב אחרי תוכניות הפינוי של חיל האוויר ורק אז לפנות את הפעילות האזרחית, ובנוסף לשקול חלופות פעילות שלא נשקלו עד כה".

24/06/2013