28.03.2024
 
מחקר מסטרקארד: האירופים מעדיפים לשלם באשראי על פני מזומן בחופשותיהם

 

 

שירות חדשות תיירות

מחקר חדש של מסטרקארד מגלה כי אזרחי מדינות אירופה מבקשים ליהנות מחופשות נטולות כסף מזומן. הסקר מצביע על כך שהאירופים מעדיפים שכרטיסי האשראי שלהם יהיו זמינים בחופשה, יותר מאשר בשאר ימי השנה: 91% מהם לוקחים את הכרטיסים איתם לחופשה, לעומת 60% העושים זאת שלא בחופשה. למעלה ממחצית מהנשאלים היו רוצים לשלם יותר באמצעות הכרטיס בעת שהם נופשים.

הסיבות העיקריות שבגינן אירופים מעדיפים לשלם במהלך החופשה באמצעות כרטיסים הינן נוחות (65% מהנשאלים), חשש מגניבת כסף מזומן (41%), בטחון (38%), העדר כסף מזומן (37%), מהירות (34%) ומעקב נוח יותר אחר ההוצאות (30%). 44% מהנשאלים משוכנעים כי הודות לפיתוחים חדשניים בענף התשלומים, כסף מזומן יהפוך בקרוב למוצר שאבד עליו הכלח. מחצית מהצרכנים האירופאים מאמינים שכסף מזומן הוא הדרך הזולה ביותר לשלם, אך בפועל משלם כל אחד מהם מבלי ידיעתו עבור עיבוד, הפצה והגנה על צורת תשלום זו. אזרח גרמני, למשל, משלם בעקיפין כ-150 אירו מדי שנה על הזכות להשתמש בכסף מזומן.

זמנם של אירופים בחופשה יקר - 51% מהם סבורים שחיפוש אחרי כספומט למשיכת כסף מזומן במהלך החופשה הוא בזבוז זמן, שאותו יכלו לבלות בחוף הים או בהנאה מהעיר. 29% מרגישים לעיתים קרובות אבודים אם בעת החופשה אין ביכולתם לשלם בכרטיס. עם זאת, ישנן הוצאות קטנות שאירופאים עדיין לא מרגישים מספיק בנוח לשלם עבורן באמצעות כרטיס אשראי, במיוחד רכישות קטנות, המשולמות בדרך כלל במזומן. כך, למשל, משלמים האירופים בעיקר במזומן בעת קניית גלויות (85%), גלידה או חטיפים (84%), טיפים למלצרים (83%), מוניות (77%) ומזכרות (61%).

לדברי ג'ניפר ריידמייקר, מנהלת מוצרי ליבה באירופה במסטרקארד, "דרך חיים נטולת כסף מזומן הופכת קלה יותר מיום ליום. הצרכנים האירופים רואים בבירור את היתרונות של תשלומים אלקטרוניים במהלך חופשה, וכתוצאה מכך, רוצים להשתמש בהם בתדירות גבוהה יותר. מכל הסיבות הללו, החלטנו לפתח קמפיין חברתי-תרבותי בינלאומי, בשם 'קיץ ללא מזומן'. בכל רחבי אירופה, חלוצי 'ללא מזומן' יתבקשו להשתמש בכמה שפחות כסף מזומן, לרבות בעת ביצוע הרכישות הקטנות שלהם. במהלך השבועות הקרובים הם ישתפו צילומים, סרטונים והודעות בנוגע למציאות וליתרונות של עולם בלי מזומן, באמצעות בלוג הטאמבלר החדש שלנו. אין לנו ספק שזו תהיה חוויה מהנה, ובו בזמן פוקחת עינים, לכולם. עתיד התשלומים מתרחש כעת".

אודות "קיץ ללא מזומן"

"קיץ ללא מזומן" הוא ניסוי חברתי ייחודי כלל-אירופי, המציב בפני הצרכנים אתגר: לנהל חיי שגרה ללא כסף מזומן, לעקוב אחרי הרגלי הקניה שלהם ולשתף את החוויה שלהם באופן חברתי, באמצעות תוכן מולטימדיה מקורי. הסיפורים שלהם ידגישו את התועלות, המציאות וההיתכנות של דרך חיים נטולת כסף מזומן, בעוד הם מהווים חלון שדרכו ניתן להכיר את השוני האישיותי והתרבותי. הקמפיין, המשלב תוכן תיעודי, מדיה מקוונת וסוציולוגיה, תוכנן על מנת לבחון את הנושא של חברה נטולת כסף מזומן, כאשר מסטרקארד משחקת תפקיד חברתי, חינוכי, תרבותי ומהנה במעבר לקראת עתיד נטול כסף מזומן.

לצד הקמפיין, מסטרקארד אירופה משיקה את בלוג הטאמבלר A World Beyond Cash. במהלך החודשים הקרובים, האתר ישמש פלטפורמה ל"קיץ ללא מזומן", ובטווח הארוך יכלול גם פתרונות חדשניים נוספים, עדויות ותובנות להתנהלות ללא מזומן. עקבו אחרינו במהלך הקיץ באמצעות ההאשטג #NoCashSummer.

על אודות ממצאי המחקר

הדו"ח מציג את תוצאותיו של סקר מקוון. השאלות הוצגו בפני 3,310 משיבים (בגילאי 18 ומעלה), משמונה המדינות הבאות: ספרד, איטליה, גרמניה, שבדיה, בריטניה, צרפת, פולין ואוקראינה. כולם בילו בחופשה (לצרכי נופש) שארכה לפחות יומיים רצופים במהלך השנה האחרונה. כולם מחזיקים ברשותם כרטיס חיוב או כרטיס אשראי.

זהו מדגם מייצג של האוכלוסיה בכל אחת מהמדינות במונחי גיל (18-60) ומין.

המחקר נערך בין התאריכים 29 במאי ו-4 ביוני, 2013.

מדינה

אחוז הצרכנים האירופים שמעוניינים לשלם יותר עם הכרטיס

אוקראינה

70%

פולין

66%

צרפת

59%

ספרד

56%

ממוצע (אירופה)

53%

איטליה

52%

בריטניה

43%

גרמניה

42%

שבדיה

40%

 

מדינה

אחוז הצרכנים האירופים שסבורים, שחיפוש אחרי כספומט למשיכת מזומנים במהלך חופשה הוא בזבוז זמן, שאותו יכלו לבלות בחוף הים או בהנאה מהעיר

אוקראינה

69%

פולין

64%

ספרד

55%

ממוצע (אירופה)

51%

צרפת

50%

איטליה

47%

גרמניה

46%

בריטניה

43%

שבדיה

36%

 

מדינה

אחוז הצרכנים האירופים, שמשוכנעים כי החידושים הטכנולוגיים המתרחשים כל העת יהפכו בקרוב את הכסף המזומן למשהו שאבד עליו הכלח

אוקראינה

57%

פולין

54%

איטליה

52%

ספרד

45%

ממוצע (אירופה)

44%

צרפת

40%

בריטניה

38%

גרמניה

34%

שבדיה

31%

 

 

 

23/06/2013