23.04.2024
 
שילוט קולי לכבדי-ראיה בעיר העתיקה בירושלים

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ביום חמישי האחרון נחנך פרוייקט חדש - שילוט קולי, פרוייקט ייחודי של החברה לפיתוח הרובע היהודי בירושלים, יחד עם הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי, המאפשר לכבדי ראיה לסייר באופן עצמאי ברובע היהודי ולקבל הדרכה תיירותית מפורטת ב-40 נקודות ברובע והדרכה כיצד להגיע לנקודה הבאה. המידע מושמע מרמקול בנקודה ברגע שהוא מזהה בקרבתו צמיד זיהוי שאותו עונד המטייל על ידו.

40 עמדות השידור הסולאריות שפוזרו ברחבי הרובע הוצבו בנקודות המספרות סיפורים מרתקים מההיסטוריה הסוערת של הרובע לאורך הדורות, בין בתי כנסת, מוזיאונים, אנדרטאות ונקודות תצפית. כך ניתן לשמוע על החומה הרחבה ועל ראשי החץ שעדיין תקועים בה, על המגדל הישראלי ועל החיים שבין הביצורים מימי בית ראשון, על הרובע ההרודיאני ובו כלים מפוארים בהם השתמשו הכוהנים בבית המקדש, על בית הכנסת 'החורבה' שהוקם בראשית המאה ה-18, נחרב, הוקם מחדש, הופצץ במלחמת העצמאות והוקם מחדש עד לפתיחתו ב-2010 ועל מגני הרובע היהודי במלחמת העצמאות עד לנפילתם.

מנהל תיירות הרובע היהודי אייל מתן, בירך על השקת הפרוייקט ואמר "אני שמח להביא את הפרוייקט המורכב והמיוחד הזה שעליו עבדנו במשך שנה שלמה לידי השקה. מדובר במשימה לא פשוטה של הקלטת ההיסטוריה ותיאורה לפרטי פרטים. ב-40 הנקודות טמונות פיסות היסטוריה משמעותיות של אירועים שהתרחשו ברובע היהודי ושעיצבו את פניו במהלך יותר מ-2000 שנה". בפרוייקט הושקע סכום של 100 אלף שקלים והשירות שהוא מציע מוענק חינם לכבדי ראיה בהצגת תעודה.

 

פרטים נוספים על הסיור ועל האתרים המשתתפים ניתן לקבל באתר:

 http://www.rova-yehudi.org.il

 

 

 

 

 

 

10/06/2013