25.04.2024
 
האוצר לא העביר תקציב לבתיה"ס למלונאות וקולינריה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

התאחדות המלונות טוענת כי משרד האוצר לא העביר השנה לאגף להכשרה מקצועית במשרד הכלכלה את התקציב המיועד למקצועות המלונאות והקולינריה.

"הפסקת תקציבי ההכשרה המקצועית לתחומים חיוניים אלה, מביאה לקריסת בתי הספר למלונאות וקולינריה: תדמור בהרצליה ובתי הספר בטבריה, בחיפה, בבאר שבע ובאילת. זוהי פגיעה קשה בעובדי בתי הספר, בתלמידים המיועדים לעבודה במלונות, במסעדות, בבתי חולים, במוסדות סיעודיים, בפנימיות, בצה"ל, במשטרה ובחברות קייטרינג. למעשה, משמעות המהלך: חיסול פתרון תעסוקתי לקבוצות אוכלוסייה הנזקקות לו ביותר. פתרון זה הביא למהפך מלא בתחום הקולינריה בישראל, שהסתמך בעבר על טבחים זרים ועבר עם השנים לתעסוקה כחול - לבן", כך אומר היום שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל.

צוראל מוסיף: דווקא בימים אלה שבהם מנסה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, יחד עם הגורמים היצרניים במשק: תעשייה, יהלומים ובנייה, לקדם את נושא ההכשרה המקצועית, מוצא האוצר לנכון לנקוט בצעד זה, שמשמעותו: פגיעה אנושה בלימודי מלונאות, ובעיקר טבחות. ללימודים אלה מגיעים לרוב חיילים משוחררים, עולים חדשים, בני מיעוטים, אימהות חד הוריות, לקויי למידה במקצועות העיוניים ומובטלים שמתקשים למצוא עבודה, רובם מהפריפריה. הממשלה מתקצבת ומממנת בסכומי עתק לימודים באקדמיה ובמכללות ציבוריות, גם במקצועות שתרומתם לתעסוקה מועטה, ואילו קורסים המכשירים עובדים לענפים נדרשים - אותם מייבשים. האבסורד הוא שאחוזי ההשמה המקצועית מגיעים כמעט ל-100%. סגירת בתי הספר תשלח הביתה עובדים ותלמידים, ותפגע במלונות ישראל ובענף ההסעדה בכלל, שנסמך על בוגרי בתי הספר הללו. גם היום כבר חסרים מאות רבות של טבחים וקונדיטורים. המחסור רק יגדל וניאלץ לשוב ולגייס עובדים זרים".

צוראל אמר כי התאחדות המלונות בישראל פנתה לאחרונה לשרי הכלכלה והתיירות כדי לבטל את קריסת מוסדות ההכשרה למלונאות ולקולינריה.

בשבוע שעבר הודיעה המכללה הטכנולוגית בבאר שבע על סגירת המטבח הלימודי הפועל משנת 1992, אשר הכשיר עד היום אלפי טבחים וקונדיטורים מהפזורה הבדווית, בני מיעוטים, מתושבי באר שבע וערד והנגב בכלל. הסגירה באה על רקע החלטת משרד הכלכלה להפסיק ולהעביר את תקציבי הסיוע למימון הקורסים להכשרה מקצועית.

 

09/06/2013