29.03.2024
 
הסיטונאים מציעים שורה של יעדי קיץ חדשים

 

 

מאת גיורא נוימן

אווירה של אופטימית זהירה מאפיינת בחודש האחרון את שוק מארגני התיירות והנופש. אמנם שום דובר מטעם החברות המובילות אינו מוכן ף להסתכן באמירות אופטימיות גלויות, אבל התוכניות של כולם מדברות בעד עצמן.

החידוש הבולט של הקיץ יהיו הטיסות אותו מתכננת ארקיע להפעיל החל מיולי לברינדיזי, בירת מחוז פוליה שבדרום איטליה. בשוק הישראלי זהו יעד חדש לחלוטין ומבחינתם של הישראלים מדובר בארץ לא נודעת. אולם במרכז ובצפון אירופה נחשבים חופי פוליה ליעד נופש פופולרי ביותר. פוליה, המחוז הדרומי מזרחי של איטליה ("העקב של המגף האיטלקי"), מפורסם בחופי הטורקיז של הים האדריאטי לידו הוא שוכן.

ארקיע תפעיל ליעד טיסה אחת בשבוע, ועל בסיס טיסה זו תציע לקהל חבילות שונות, החל מנופש נטו וכלה בשילובים של טיולים ומוצרי טוס וסע.

אזור פוליה מתאפיין באווירה השמחה של דרום איטליה, הכוללת אוכל משובח, יין חזק במיוחד ותושבים בעלי שמחת חיים ומסורת אירוח ארוכת שנים, לצד אווירה אירופית ייחודית לחבל זה.

לדברי דודו מחלב, סמנכ"ל השיווק של ארקיע, אזור פוליה יציע לתייר הישראלי את השילוב המושלם בין חופשות חוף וים לבין סיור באתרים והחוויה של מפגש עם אווירת המקום. לדבריו, בשונה מיעדי הדרום המסורתיים, פוליה מתאפיין באווירה מעט יותר אירופית הניכרת בתרבות, ברוגע, ובמבנים. אחת מהאטרקציות הבולטות באיזור היא העיר העיירה הבארוקית לצ'ה, המכונה "פירנצה של הדרום".

בין האטרקציות שמציע המחוז ניתן למנות את עיירת הטרולים אלברובלו, אשר הוכרזה כאתר שימור מורשת עולמית של ארגון אונסק"ו. ייחודה של העיירה ב-1,500 מבנים הנקראים בתי טרולי - מבני אבן-גיר עגולים, בהם ניתן כיום לסייר, ולהציץ לתוך המבנים המיוחדים שחלקם משמש היום כמסעדות, כנסיות, חנויות מזכרות ועוד - אטרקציה יוצאת דופן לילדים ומבוגרים כאחד.

גם מארגנת השכר קווי חופשה מרחיבה את קשת היעדים שלה לקיץ הקרוב. אמנם אין מדובר ביעדים חדשים לשוק הישראלי, אבל עצם ההתרחבות מעיד על אופטימיות בצמרת החברה. החל מה-26 ביולי תציע קווי חופשה טיסה שבועית לציריך (בטיסת אל על), שתי טיסות שבועיות ללובליאנה, סלובניה, החל מ-29 ביוני, שתי טיסות בשבוע לבודפשט, החל מה-30 ביוני, וכן את אמסטרדם ופריז עם אפשרות לשלב בין שני היעדים.

סוג חדש אחר של מוצרים מבית קווי חופשה יהיו חבילות מיוחדות לצעירים, החל מחודש יוני, ביעדי הנופש הפופולריים: כרתים, בורגס, קוס ורודוס.

ישראייר, שהחלה לשווק לאחרונה את טיסותיה הישירות לליסבון, בירת פורטוגל, הודיעה בשבוע שעבר גם על פתיחת סדרת טיסות שכר למינכן, החל מה-21 ביוני. במקביל, נמסר מהחברה כי היא מבקשת להתמנות כמוביל נקוב בקו זה.

דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של קבוצת ישראייר, מסר כי מינכן תהיה היעד ה-14 של ישראייר בעונת 2013.

בתוך כך הודיעה קשרי תעופה כי החל מה-12 ביוני יחל לפעול קו טיסות השכר הישירות לאי סרדיניה שבאיטליה, זאת בעקבות הסכם שחתמה קשרי תעופה עם חברת התעופה האיטלקית מרידיאנה, הפועלת מהאי.

הקו לסרדינה יפעל עד חודש אוקטובר, והטיסות ינחתו בנמל התעופה של העיר אולביה שבצפון האי. יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה, אומר כי סרדיניה, במרחק של שלוש שעות טיסה בלבד מנתב"ג, מצטרפת ליעד איטלקי נוסף שנפתח השנה לישראלים ביוזמת קשרי תעופה: קלבריה שבדרום איטליה, במרחק טיסה של שעתיים מנתב"ג.

 

אנטליה חוזרת למפה

דרמה קטנה התרחשה בסוף השבוע האחרון בענף הצ'רטריסטיקה בישראל: שלושת מארגני השכר הגדולים קווי חופשה, השטיח המעופף וקשרי תעופה שיתפו פעולה באירגון משלחת של נציגי העיתונות הישראלית לאנטליה, כשהמטרה המוצהרת היא להשיב לקדמותה, ולו חלקית, את תנועת הנופשים לריביירה הטורקית.

כל אחד משלושת המארגנים הגיע למסקנה כי המשימה עלולה להיות רגישה ועתירת סיכון רב מדי עבורו אם יפעל לבד, בעוד שבכוחות משותפים יהיה קל יותר לכולם להתגבר על הסתייגות והתנגדות אפשרית בקרב הקהל. היוזמה למהלך המשותף היתה של אריאלה גולדמן, מנהלת משרד יחסי הציבור גופר תקשורת.

16 עיתונאים, נציגים של רוב כלי התקשורת בישראל, חזרו ביום ראשון השבוע מאנטליה, אחרי ביקור במלונות הדגל של כל אחד משלושת הצ'רטריסטים.

 

27/05/2013