28.03.2024
 
גרמניה: 69 מיליון לינות תיירים ב-2012

 

 

מאת יוסי זילברמן*

יריד התיירות הגרמני (GTM) ה-39 נערך השנה בין ה-5 ל-7 במאי בשטוטגרט. 350 מציגים מכל רחבי גרמניה המייצגים בתי מלון, חברות תעופה וספקי שירותי תיירות מגוונים התכנסו במרכז הקונגרסים הגדול בשדה התעופה של העיר. 620 קניינים של שירותי תיירות, אנשי תעופה ועיתונאים מ-42 מדינות, רובם מאירופה, באו להשתתף באירוע הגדול, כולל שבעה נציגים מישראל.

מסביב ליריד עצמו נהנו המשתתפים מכמה אירועים, ביניהם ארוחות ערב חגיגיות, כולל סיורים בארמון המפואר לודוויגסבורג הבנוי בסגנון הבארוק ובמוזיאון המכוניות המדהים של מרצדס-בנץ. מסיבת העיתונאים נערכה במוזיאון של מכוניות הספורט והמרוץ היוקרתיות של חברת פורשה.

היריד מתמקד בעידוד התיירות הנכנסת לגרמניה. מהנתונים הרשמיים מסתמן כי בשנת 2012 היה גידול של 3.8% במספר לינות התיירים, והצפי לשנה הנוכחית הוא בשיעור דומה. מתוך סה"כ של של כ-69 מיליון לינות תיירים, ישראל נמצאת במקום ה-25, עם 661 אלף לינות. הנושא המרכזי בשנה זו מתמקד בתיירות צעירים.

הנושא המרכזי לשנת 2014 הוא תיירות תרבותית ל-37 האתרים בגרמניה המוכרים על ידי אונסקו. שנת 2015 תוקדש ליובל 25 שנים לאיחוד גרמניה, ואילו בשנת 2019 יחגגו מאה שנים להולדת סגנון הבאוהאוס בארכיטקטורה, ומובטח כי גם העיר הלבנה תל-אביב תיקח בו חלק.

במסיבת העיתונאים שנערכה במוזיאון המכוניות פורשה בהשתתפות למעלה ממאה עיתונאים מכל העולם נמסרו נתונים על תנועת התיירות הנכנסת לגרמניה ומהותה.

פטרה הדרופר, מנהלת בכירה במועצת התיירות הגרמנית, מסרה כי בשנת 2012 גרמניה היתה היעד מספר שתיים לתיירות הבינלאומית הנכנסת באירופה, אחרי צרפת ולפני ספרד. 53 אחוזים היו תיירי נופש ו-27 אחוז אנשי עסקים. גידול משמעותי היה בתנועה מרוסיה. כמו כן ניכר גידול של 17 אחוזים במספר המבקרים הצעירים, בעיקר ממדינות מזרח ודרום אירופה.

בתי המלון בגרמניה נמצאים בתהליך של מודרניזציה והמחיר הממוצע לחדר ללילה עמד על כ-94 יורו, לעומת הממוצע הכלל אירופי שהיה כ-104 יורו.

ארץ המקור העיקרית בהכנסות ענף התיירות, ענף בעל משקל נכבד בכלכלה הגרמנית, היא ארה"ב, המניבה הכנסות שנתיות בהיקף של 4.3 מיליארד יורו, אחריה שווייץ עם 2.4 מיליארד יורו, והשלישית היא רוסיה עם 2.2 מיליארד יורו.

לפי סקר שנערך ב-2012, עשרת אתרי התיירות הפופולאריים ביותר בגרמניה היו טירת נוישווינשטיין בבווריה (1), יורופארק (2), הקתדרלה בקלן (3), ברנדנבורג שליד ברלין (4), שרידי חומת ברלין (5) עיקול לורליי בנהנר הריין (6), היער השחור (7), טירת היידלברג (8), אגם קונסטנץ (9) ואי המוזיאונים בברלין (10).

כריסטיאן טילמנס, סגן נשיא בלופטהנזה, מסר פרטים על החברה, כמו למשל העובדה שהיא מעסיקה כיום 117 אלף עובדים בכל העולם, וכי בשנת 2012 הטיסה לופטהנזה 103 מיליון נוסעים. טילמנס מסר עוד כי החברה מתכוונת להשקיע בשנים הקרובות 17 מיליארד יורו ברכישה הדרגתית של 168 מטוסים חדשים שיהיו יותר שקטים וחסכוניים, בהם 20 מטוסים מדגם בואינג 747-800.

 

העיר הירוקה שטוטגרט

שטוטגרט, העיר המארחת של יריד התיירות, שוכנת בחלקה הדרומי מערבי של גרמניה בקרבת שני אתרי התיירות הפופולאריים, היער השחור והדרך הרומנטית. מנהל התיירות האזורי, ארמין דליניץ, הגדיר אותה כ"גרמניה בקליפת אגוז". ואכן, בשטוטגרט כמו עוד ערים באירופה יש שילוב של הישן והקלאסי עם החדש והמודרני. העיר גם נחשבת כעיר ירוקה הלמעלה מ-23% משטחה הם פארקים ויערות. בפארק וילהלמה גנים בוטניים וגן חיות.

מפעלי תעשיית הרכב של מרצדס ופורשה נחשבים גם הם כאתרים מושכי תיירות. לחובבי הרכב, ומי מאתנו לא, חובה לבקר לפחות באחד ממוזיאוני הרכב שלהם הממוקמים כל אחד בקצה אחר של העיר. כדאי לטייל בכמה מהעיירות הקטנות מחוץ לעיר, כמו אסלינגן ורוטנבורג. ניתן להגיע אליהן גם בתחבורה הציבורית היעילה.

האזור כולו מפורסם בתעשיית היין שלו. ניתן להצטרף לסיורי יקבים, כולל טעימות, הנמשכים כמה שעות בלבד. מרשימים במיוחד הם הכרמים המשתרעים על שטחים נרחבים בשיפולי הגבעות העוטפות את שטוטגרט. האזור מצטיין ביינות מבעבעים וביינות לבנים. כמעט כל התוצרת היא לצריכה גרמנית עצמית.

למידע נוסף:

מועצת התיירות הגרמנית (GNTB) ריכזה באתר שלה מידע רב כולל תמונות של מגוון אתרים ברחבי גרמניה. ראו:

(WWW.GERMANY.TRAVEL/TOP100)

רשימה מפורטת של מקומות ואירועים מומלצים לצעירים המבקרים בגרמניה ניתן למצוא באתר ייעודי נפרד. ראו:

www.germany.travel/youth

מידע מפורט על העיר שטוטגרט והאפשרויות בה ראו:

WWW.STUTTGART-TOURIST.COM

 

_______________________________________________________

* הכותב היה אורח של לשכת התיירות הגרמנית בישראל וחברת התעופה לופטהנזה

 

 

 

27/05/2013