29.03.2024
 
בנגקוק צפויה לעבור את לונדון כעיר המתויירת בעולם

 

 

שירות חדשות תיירות

 

מדד ערי התיירות העולמי של מסטרקארד, המתפרסם זו השנה השלישית, צופה כי בנגקוק תהפוך לעיר אליה תגיע השנה כמות התיירים הגדולה ביותר מבין 132 ערים ברחבי העולם (הכוונה לתיירים המגיעים ממדינה אחרת). בכך חולפת העיר על פני לונדון, שדורגה במקום הראשון במדד שפורסם בשנת 2012, ובין השתיים צפויים להפריד כ-25,000 תיירים - הפרש של כ-1%. את רשימת חמשת הערים המובילות סוגרות, לפי הסדר, פריס, סינגפור וניו יורק. תל אביב-יפו, אגב, נמצאת במקום ה-87 - לפני ערים כפילדלפיה, אטלנטה, ביירות, ניירובי וקייפטאון.

מגמה בולטת במדד הנוכחי היא הדומיננטיות של איזור אסיה-פסיפיק, כאשר 32 ערים הנמצאות במדינות אסיאיתיות מצויות ברשימה, בהן סינגפור, קואלה למפור, הונג קונג, סיאול, שנגחאי, טוקיו וחמש ערים מסין.

"עליית קרנן של הערים באיזור אסיה-פסיפיק משקף את השינוי המתרחש בעולם, כאשר את חלקו הגדול אפשר לייחס לעליית השווקים המתפתחים", אמרה אן קאיירנס, נשיאת תחום השווקים הבינלאומיים במסטרקארד. "שינוי זה בא לידי ביטוי באמצעות השימוש בתשלומים אלקטרוניים, המאפשרים ליותר אנשים ממקומות רבים יותר מבעבר להיות חלק מהכלכלה העולמית".

מתוך 20 הערים המובילות שדורגו בראש הרשימה ב-2013, ארבע מתוך החמש הראשונות במדד הן ערי MasterCard Priceless: לונדון, פריס, סינגפור, ניו יורק ולוס אנג'לס.

"בנגקוק נהנתה מתנופה גדולה כבר במדד הקודם, ועלייתה למקום הראשון אינו צעד חלוצי עבור אסיה בלבד, אלא מסמל את עליית חלקו הדרומי של העולם, הכולל איזורים רבים באפריקה, אסיה ודרום אמריקה", הוסיף ד"ר יואה הדריק-וונג, יועץ לכלכלה עולמית במסטרקארד ומחבר הדו"ח.

סקירה על פי איזורים:

  • השינוי העובר על העולם בא לידי ביטוי גם בדומיננטיות של איזור אסיה-פסיפיק במדד של 2013. בנגקוק היא העיר המובילה באסיה, היבשת שבה נמצאות, כאמור, מרבית הערים המובילות. למעט מוסקבה, כל אחת מ-12 הערים התיירותיות שהציגו את העליה המהירה ביותר בנחיתות תיירים, נמצאות מזרחה ודרומה מאיסטנבול.

  • לונדון ממשיכה להוביל את הדירוג של ערי אירופה במספר המבקרים הבינלאומיים, ואחריה ניצבות פריס, איסטנבול, ברצלונה ומילאנו. קצבי הצמיחה של איסטנבול גבוהים כל כך, עד שהיא עשויה לעבור את פריס עד שנת 2016. העיר בעלת הצמיחה המהירה ביותר במערב אירופה בנחיתות תיירים היא ברלין, שדורגה במקום ה-17.

  • מקסיקו סיטי מובילה את רשימת עשרת הערים המתויירות ביותר באמריקה הלטינית, רשימה שנותרה ללא שינוי מהשנה שעברה. עם זאת, כאשר מביטים בחמשת הערים המתויירות המובילות במדד, מגלים כי היציבות הנראית לעין הזו מכסה על דינמיקה של צמיחה המשתנה במהירות - לימה מציגה את הצמיחה המהירה ביותר ואחריה סאו פאולו. אם מגמת הצמיחה הזו תימשך, סאו פאולו עשויה לעבור את מקסיקו סיטי ואת בואנוס איירס ב-2017, ולימה עשויה לעבור את בואנוס איירס בשנת 2018.

  • איסטנבול, המצוייה במקום השישי הרשימה, מציגה עליה ביחס לערים באיזורה (אירופה), ובאיזור המזרח התיכון ואפריקה ממשיכה דובאי להציג את הצמיחה הגבוהה ביותר, וממשיכה להחזיק במקום הראשון, בפער גדול.

  • ניו יורק ממשיכה להיות העיר התיירותית המובילה באיזור צפון אמריקה, ואחריה ניצבות לוס אנג'לס ומיאמי. טורונטו ניצבת במקום הרביעי הכללי, והופכת להיות העיר בעלת שיעור הצמיחה המהיר ביותר של נחיתות תיירים בצפון אמריקה וקנדה.

מדד ערי התיירות העולמי של מאסטרקרד מדרג ערים במונחים של מספר המבקרים הבינלאומיים הכולל המגיע אליהן, וההוצאות של אותם מבקרים בעת שהותם בערים אלו. כמו כן, הדו"ח מספק תחזיות צמיחה של מספר המבקרים והנוסעים בשנת 2013.

מדד זה והדו"ח המלווה אותו אינם מתבססים על נתונים או מידע מעסקאות של מסטרקארד.

קישור - http://c15210660.r60.cf2.rackcdn.com/wp-content/uploads/2013/05/MasterCard-Global-Destination-Cities-2013-Report.pdf

 

 

 

27/05/2013