27.07.2024
 
משרד התיירות: טקס חילופי המנכ"לים התקיים היום

 

 

שירות חדשות תיירות

 

טקס חילופי מנכ"לים התקיים היום במשרד התיירות בירושלים, בהשתתפות עובדי המשרד ושר התיירות ד"ר עוזי לנדאו.

המנכ"ל הנכנס אמיר הלוי התייחס לתקופת הקיצוצים בה נכנס לתפקיד ואמר כי עבר טבילת אש במאבק על הותרת הפטור ממע"מ על תיירות ועל תקציב המשרד.

עוד אמר הלוי: "אני צופה שנמשיך בתנופה, נחדש ונפרוץ לשווקים עם פוטנציאל, תוך חיזוק התיירות כמנוע צמיחה מרכזי למשק. תעשיית התיירות היא תעשייה של סיכויים וסיכונים. אנחנו נהיה מוכנים, נפעל בקור רוח ונתגבר על המשברים שיבואו, כמו שהתגברנו על משבר המע"מ ועמוד ענן. בתקופה זו של קיצוצים מוטל עלינו לבחון כיצד עם מעט עושים יותר. נבחן את מערך השיווק, נבדוק כיצד אפשר לקדם אותו באמצעות שימוש רב יותר בניו מדיה, בדיגיטציה ובשפות חדשות ושונות. נבחן מחדש את שיטות השיווק המסורתיות ונפעל למנף תיירותית את תדמיתה של ישראל בעולם כמעצמה טכנולוגית חזקה ויצירתית, עם חיים שוקקים, מצד אחד בירושלים - כעיר רוחנית ורב גונית על אתריה הקדושים, ומצד שני בתל אביב - בירת בילויים ותרבות עולמית."

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו הודה למנכ"ל היוצא, נועז בר ניר, על פעילותו בארבע השנים האחרונות. "ההתמודדות עם האתגרים אשר ניצבו בפני המשרד דורשת לא רק ידע אלא גם תושיה, מהירות, היכרות של התעשייה ושל האוצר. נועז זוכה להערכה עמוקה ונרחבת, גם בתעשייה וגם במשרד התיירות."

השר לנדאו שיתף את עובדי המשרד במקצת מחוויות ליל הדיונים על תקציב המדינה וביטול כוונת האוצר להטיל מע"מ על תיירות נכנסת: "ביום א' בבוקר דובר על כך שיוטל מע"מ. המאבק שלנו מוצדק. הלכנו מועדת הכלכלה, דרך האוצר ואנשי התעשייה ועד לממשלה. בסופו של דבר הגזירה הוסרה. הצלחנו להסביר לשרי הממשלה ולציבור שמשרד התיירות הוא משרד כלכלי ממדרגה ראשונה." עוד אמר לנדאו: "המשרד יוצא מהמאבק הזה בקומה זקופה, והדרך עוד לפנינו".

השר לנדאו בירך את המנכ"ל הנכנס, אמיר הלוי: "אנו בתקופה אתגרית, כמוה כמרוץ שליחים. לפנינו התקציב ואתגרים נוספים. אני מאמין שנוכל להוביל את המשרד כצוות".

המנכ"ל היוצא נועז בר ניר איחל למחליפו הצלחה ואמר כי מחכות לו משימות לא פשוטות: "המשימה העיקרית שלנו היתה להגדיל את תחרותיות התעשייה הן דרך השבחת המוצר התיירותי והן דרך הפחתת עלותו וזאת כדי שנוכל להגדיל את חלקה של ישראל בעוגת התיירות העולמית, כדי לייצר תעסוקה. אני מאמין בכוחו של המגזר הציבורי לשנות את חיי האזרח ובכוחו של משרד התיירות לתרום לכלכלת המשק, לשפר איכות החיים של האזרחים ולייצר תעסוקה בפריפריה. בשנים האחרונות הובלנו לא מעט תהליכים ושינויים ואני גאה בהם. בין היתר: שיא של כל הזמנים בתיירות, ההחלטה על קציר המלח ופיתוח אזור ים המלח, סיוע לבנייה של כ-9,000 חדרי מלון, דירוג בתי המלון, פרויקט 'כפר ביקרתם', יצירת מאות עסקים קטנים בתיירות ועוד."

הלוי (48) אב ל-3, הינו בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן (LLB), ובנוסף גיאוגרף בהשכלתו (BA, אוניברסיטת תל אביב). בעברו ייסד הלוי את חברת ARTTIC Israel, המתמחה בייזום פרויקטים טכנולוגיים באירופה, וכן עמד בראש חברת הלוי-דוויק ושות', מקבוצת פאהן קנה (רו"ח), המתמחה בייעוץ וניהול פרויקטים במגזר הפרטי והציבורי. בין השנים 1993-2003 כיהן הלוי כחבר מועצה בעיריית תל אביב; במהלך תקופה זו (1993-1998) כיהן כיו"ר ועדת הרכישות וההתקשרויות של העירייה. בין השנים 2001-2003 כיהן כסגן ראש העירייה. בין השאר, יזם הלוי את פרויקט האופניים בעיר תל אביב.

הלוי כיהן כדירקטור בדירקטוריונים במגזר הפרטי והציבורי; כיום מכהן כיו"ר מרכז הספורט הלאומי בת"א.

 

20/05/2013