עליה מתונה בכניסות תיירים במארס ואפריל
שירות חדשות תיירות התאוששות מתונה בתיירות הנכנסת לישראל לאחר ירידה משמעותית בעקבות מבצע עמוד ענן באמצע נובמבר שנה שעברה. בחודש אפריל 2013 נרשמו 354 אלף כניסות של מבקרים, דומה לאפריל 2012, גבוה ב-19% מאפריל 2011, וב-12% מאפריל 2010. מתוך כניסות אלה, 300 אלף היו כניסות של תיירים, 1% יותר מאפריל 2012, 15% יותר מאפריל 2011, ו- 12% יותר מאפריל 2010. דרך האוויר נרשמו 254 אלף כניסות (עליה של 2% בהשוואה לאפריל 2012), וגבוה מאפריל 2011 ו-2010. מתוכן 8,500 תיירים באו בטיסות ישירות לאילת ועובדה (לנופש באילת), ירידה של 3% בהשוואה לאפריל 2012. 46 אלף כניסות תיירים היו דרך היבשה, 1% יותר מאפריל 2012, 34 אלף כניסות היו דרך תחנות הגבול עם ירדן (עליה של 8%), ו-12 אלף כניסות נרשמו מטאבה לאילת, 15% פחות מאפריל 2012. 54 אלף כניסות היו ביקורי יום, 8% פחות מאפריל 2012. מתוך ביקורים אלה, 20 אלף היו ביקורים של נוסעים באניות שייט, ירידה של 29% בהשוואה לאפריל 2012. 30 אלף כניסות היו דרך הגבולות היבשתיים, 14% יותר מאפריל 2012, וכ-3,100 כניסות נרשמו דרך האוויר, דומה לאפריל 2012.
מרץ-אפריל 2013 השנה החגים (פסח ופסחא) חלו בחודש מרץ, ואשתקד בחודש אפריל. לכן ההשוואה הטובה יותר היא של חודשיים אלה (מרץ-אפריל), בהשוואה לחודשיים אלה בשנים עברו. בהשוואת הנתונים אנו רואים, שב- 2013 הגיעו 655 אלף מבקרים, 2% יותר מהכניסות בחודשים אלה ב-2012, ב-14% יותר מהכניסות בחודשים אלה ב-2011, וב-4% יותר בהשוואה ל- 2010. בכניסות התיירים נרשמו 551 אלף, 1% יותר מ-2012, 8% יותר מ-2011, וב-5% יותר מ-2012. כלומר, ניתן לאמר, שבחודשיים אלה נרשמה עליה מתונה בכניסות התיירים והמבקרים לישראל, בהשוואה לשנים קודמות.
ינואר-אפריל 2013 בשליש הראשון של 2013 נרשמו 1.1 מיליון כניסות של תיירים ומבקרי יום, דומה ל- 2012, גבוה ב-6% בהשוואה ל-2011, וב-4% בהשוואה ל-2010. מתוך כניסות אלה 903 אלף היו כניסות של תיירים, 3% פחות מ-2012, דומה ל-2011, וגבוה ב-4% בהשוואה ל-2010. דרך האוויר נרשמו 778 אלף כניסות, 2% פחות מ-2012. כ-202 אלף כניסות היו של מבקרי יום, עליה של 17% בהשוואה לתקופה מקבילה ב-2012. מתוכן כמחצית - 91 אלף כניסות של ביקורים באוניות שיט, עליה של 35% בהשוואה ל-2012. 101 אלף כניסות של מבקרים היו דרך היבשה (4% יותר מ-2012), כ-11 אלף כניסות מבקרים היו דרך האוויר (עליה של 14%). במשרד סבורים, כי ההתאוששות חלה בעקבות תגבור פעולות השיווק בעולם בעלות של כ-34 מיליון שקלים, מיד לאחר מבצע עמוד ענן. במהלך החודשיים האחרונים, יצא המשרד בקמפיין באמצעי המדיה השונים בארה"ב וברוסיה שעודד ביקור בישראל. כמו כן תוגברו פעולות שיווק במדינות רבות, ביניהן גרמניה, צרפת, בריטניה סקנדינביה והולנד.
13/05/2013 |