20.04.2024
 
אלפי צליינים ישתתפו ב"שבת האור" בשבת הקרובה בכנסיית הקבר בירושלים

 

 

שירות חדשות תיירות

אלפי מאמינים אורתודוקסים, מן הארץ והעולם, ישתתפו בשבת הקרובה (4 במאי), בטקס "שבת האור", בכנסיית הקבר בירושלים. הטקס נחשב למרכזי ולמשמעותי בטקסי הכנסיות האורתודוכסיות, ובמהלכו מתמלאים רחובות העיר העתיקה בירושלים במאמינים, עד לשיאו, בו מועברת אש מהקבר עצמו לידי המאמינים. הטקס מוקרן על גבי שלושה מסכים שיוצבו באזור המוריסטאן שבעיר העתיקה. כמו כן, יוצבו במקום מאות כיסאות, לנוחות הצופים. הטקס יתחיל ב-09:00 ויימשך עד 15:00.

במהלך הטקס, לפי האמונה, אש שהודלקה באורח פלא, יוצאת מקפלת הקבר הנמצא בכנסיית הקבר הקדוש בירושלים, ומועברת בטקסיות בין אלפי המאמינים הנמצאים בכנסייה. בתום הטקס, המשודר ברחבי העולם בשידור חי, מועברת האש באופן סמלי לערי בירה בעולם, לרבות ברוסיה, ביוון, באוקראינה, בבולגריה ובגיאורגיה. הטקס נערך כחלק מ"השבוע הקדוש" המשחזר את אירועי השבוע האחרון בחייו של ישוע. יום ראשון למחרת הטקס, הוא היום הראשון של הפסחא, שהוא יום ציון לתחיית ישוע.

ביום שישי הקרוב יקבל שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, את פניהם של ראשי הדלגציה הרוסית בבניין המשלחת הרוסית, שבמגרש הרוסים בירושלים ויעניק להם שי לכבוד חגם. הבכירים מהממשל הרוסי, ביניהם שרים וראשי מוסדות בכירים, מגיעים לישראל כדי להשתתף בטקס שבת האור, שיתקיים למחרת ולהביא את האש עמם לרוסיה, לקראת טקס האש המרכזי שיתקיים בקתדרלת הכנסייה הפרבוסלבית במוסקבה ויציין את יומו הראשון של חג הפסחא. האש חייבת להגיע לערים אלה באותו יום עד חצות, עת מודלקים נרות המאמינים בארצות אלה מתוך האש שהובא מהקבר הקדוש.

משרד התיירות נערך לקבלתם של אלפי תיירים בישראל ולביקורם במקומות ובאתרים הקדושים ברחבי הארץ.

זה 9 שנים שמשרד התיירות מקבל את פניהם של המשלחות של פונד סנט אנדריו ומרכז הגבורה של רוסיה המגיעות להשתתף בטקס שבת האור. בראש המשלחת עומד ולדימיר יקונין, המשמש גם יו"ר חבר הנאמנים של מרכז הגבורה של רוסיה וראש חבר הנאמנים פונד סנט אנדריו שנקרא ראשון.

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, מברך את המבקרים. "קיומו של הטקס 'שבת האור' בישראל היא עבורנו כבוד וזכות גדולה. נמשיך לפעול כמיטב יכולתנו לסייע לקיום הטקס בכנסיית הקבר על הצד הטוב ביותר - זאת למען כלל המשלחות האורתודוקסיות ועשרות אלפי המאמינים הפוקדים את ירושלים, מכל העולם".

01/05/2013