20.04.2024
 
בהמלצת בג"צ, תושבי עין כרם משכו את עתירתם נגד פרוייקט פיתוח אזור המעיין

 

 

שירות חדשות תיירות

היום התקיים דיון בבג"ץ בעתירה שהגישו תושבי עין כרם נגד פרוייקט פיתוח אזור המעיין. לאחר שמיעת דברי הצדדים קיבלו תושבי עין כרם את המלצת בית המשפט ומשכו את עתירתם.

משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות הודיעו כי הם מברכים על משיכת העתירה ומתכוונים להמשיך בפרוייקט לפיתוח אזור המעיין, לרווחת מאות אלפי התיירים הפוקדים את האזור ולרווחת התושבים.

התוכנית של משרד התיירות כוללת בניית רחבת התכנסות מול המעיין אשר צופה גם אל הואדי. עם בניית הרחבה נוצר, בהתאם לתוואי השטח, חלל תחתון. בחלל זה הוחלט לבנות שירותים ציבוריים לרווחת התיירים - שירותים הנדרשים באופן דחוף באזור שוקק התיירים. כמו כל אזור תיירותי שנהנה ממספר רב מאוד של תיירים גם אזור המעיין בעין כרם נזקק לתשתית תיירותית.

בניגוד לטענת העותרים אין בבניית הרחבה והשירותים כל הרס או פגיעה במה שמוכנה "הגן הארכיאולוגי". הממצאים הארכיאולוגים ובהם בורות המים נחשפו ונחקרו על ידי רשות העתיקות. פיתוח ממצאים אלו לכדי גן ארכיאולוגי נדחה בשלב זה על ידי משרד התיירות, בשיתוף מלא עם רשות העתיקות. בשל עניין מצומצם הגלום בממצאים לא קיבל הנושא העדפה תקציבית. יחד עם זאת יודגש כי במידה שיוחלט בעתיד לפתח גן ארכיאולוגי במקום הרי שרחבת ההתכנסות והשירותים לא יהוו כל מחסום בפני פיתוח זה.

25/04/2013