28.03.2024
 
פסטיבל הלחמניות בהונג קונג

 

שירות חדשות תיירות

 

פסטיבל הלחמניות של האי צ'אונג צ'או בהונג קונג, אחד האירועים החגיגיים, התוססים והמהנים ביותר של השנה, יתקיים השנה בתאריכים 14 עד 18 במאי.

הסיפור מאחורי הפסטיבל מתחיל במאה ה-19. תושבי האי הקטן צ'אונג צ'או סבלו ממגיפה נוראית שהרגה מספר גדול של התושבים. נואשים ושבורים, הם פנו לאל פאק טאי שיעזור להם, בנו לכבודו מזבח וערכו לכבודו מצעד. באורח פלא, המגפה חלפה והתושבים ניצלו, ועד עצם היום הם עורכים את אותם הטקסים לכבודו של האל פאק טאי. במהלך השנים, שבוע הפסטיבל הלך וגדל וכיום החגיגה כוללת גם שריפת בובות בדמותו של נייר, ריקודי דרקון וטקסים טאואיסטים שונים.

שני האירועים העיקריים בפסטיבל הם ה"פיו סיק" (Piu Sik) - מצעד הצבעים המרחפים ותחרות הלחמניות. מצעד פיו סיק הינו מחזה מרהיב וצבעוני; ילדים לבושים בבגדים מסורתיים עושים תרגילי שיווי משקל ועומדים על מוטות גבוהים מעל ההמון, כשאת דרכם בקהל מפלסים רקדנים לבושים בתחפושות של אריות, עם תופים ורעש חזק. האירוע השני, שעל שמו קרוי הפסטיבל, מתרחש בלילה האחרון. מתחילת הפסטיבל מוצבים שני עמודי במבוק ענקיים בגובה 18 מטר מכוסים בלחמניות וברדת החשיכה, בערב האחרון של הפסטיבל, ניתנת האות לתחילת התחרות והקהל מתקבץ סביב העמודים לצפות בה. המתחרים הצעירים צריכים לטפס בזריזות על העמודים, כשעל גבם תיק ריק ומטרתם לאסוף כמה שיותר לחמניות, כשהלחמניות שתלויות גבוה יותר שוות יותר. המנצח הוא בעל המספר הגדול ביותר של לחמניות.

פסטיבל הלחמניות הינו חגיגה תוססת של תרבות, מורשת והיסטוריה, לא רק של האי אלא של התרבות הסינית בכללותה, לא בכדי מגזין TIME סימן אותו כאחד מעשרת הפסטיבלים המקומיים שחייבים להיות בהם.

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________

מוגש מטעם אתר ההזמנות Agoda.com, המציע מבצעים מיוחדים במלונות הונג קונג.