25.04.2024
 
בכירי תיירות מאנדורה מבקרים בארץ כדי לקדם את התיירות לנסיכות

 

 

 

שירות חדשות תיירות

רשות התיירות של נסיכות אנדורה קיימה היום במלון דן בתל אביב אירוע מיוחד, במסגרתו הגיעו לישראל בכירים בתעשיית התיירות של אנדורה והציגו לתייר הישראלי את האטרקציות המרכזיות בנסיכות שבפירנאים בקיץ ובחורף.

במפגש המיוחד השתתפו סוכני תיירות, מלונאים, מנהלי אתרי תיירות באנדורה ועוד. יואכים תומס, מנהל מסחרי ברשות התיירות של אנדורה, הציג בכינוס את האטרקציות המרכזיות שאנדורה יכולה להציע לתייר הישראלי. נסיכות אנדורה, הגובלת בצרפת וספרד, על המורדות הדרומיים של הפירנאים, בתוך נופים של הרים ונהרות ואוויר נקי - מציעה את המגוון הגדול ביותר של אתרי סקי ברמה עולמית בדרום אירופה. אנדורה מציעה יותר מ-300 ק"מ של מדרונות סקי וכן מגוון רחב של מרכזי קניות, אתרי ספא ונופש ועוד פעילויות רבות בקיץ. המבקרים במדינה נהנים מהנופים של הרי הפירנאים, ממסלולי סקי וסנובורד בחורף וממסלולי הליכה וטיפוס בקיץ. חובבי השופינג ישמחו לגלות שהקניות הן ללא מכס.

אנדורה מפורסמת, כאמור, יותר מכל באתרי הסקי שלה. גם המחירים נמוכים ממדינות אחרות במערב אירופה. אתר הסקי הגדול והמוביל באנדורה הוא גרנד ולירה שבמזרח המדינה והוא כולל מגוון גדול מאוד של מסלולים ומתקנים. יעד תיירותי חשוב נוסף באנדורה הוא אתר המרחצאות קלדאה. באתר יש מעיינות חמים, בריכות, ג'קוזי, חמאם ועוד. אתר חשוב נוסף לבריאות ויופי הוא Inuu. לאנדורה יש גם הרבה מה להציע בקיץ. המורשת העשירה של אדריכלות רומנסקית ומגוון מוזיאונים הופכים את הביקור באנדורה לשווה ביותר גם בקיץ. מטיילים בכל הרמות יוכלו למצוא צוקים מרשימים לטיפוס, ומסלולי הליכה מרהיבים המתאימים לכל קצב ומאפשרים להתקרב לטבע העשיר ולנופים המרהיבים של אנדורה. אתרי הנופש בהרים מציעים פעילויות לכל המשפחה: רכיבה על סוסים, גולף, אופניים זוגיים, קארטינג, שיט בקאנו ועוד. אחד המקומות המפורסמים באזור לטיולים רגליים הוא עמק מדריאו פרפיטה קלארור, שהוכר כאתר לשימור של אונסק"ו. האתר ידוע בשילוב היפהפה בין הרים למים.

היחסים בתחום התיירות בין ישראל לאנדורה החלו לפני כ-10 שנים. מדי שנה מבקרים בנסיכות יותר מ-2,000 תיירים מישראל. שטחה הוא 468 קמ"ר בלבד. כיום היא מדינה משגשגת בעיקר בזכות ענף התיירות ומעמדה כמקלט מס. אנדורה היא המדינה העצמאית היחידה בעולם, ששפתה הרשמית היחידה בכל שטחה היא הקטלאנית. תוחלת החיים באנדורה היא מהארוכות בעולם, ועומדת על כמעט 83 שנים. בשנת 1993 התקבלה חוקה באנדורה, המסדירה את המשטר בה כדמוקרטיה ייצוגית פרלמנטארית.

התיירות הינה נקודת המשען העיקרית של כלכלת אנדורה והיא אחראית בערך ל-60 אחוז מהתל"ג. בערך 8 מיליון תיירים מבקרים בכל שנה, נמשכים לקניות הפטורות ממכס ולאתרי הנופש הקיציים והחורפיים. אנדורה אינה חברה מלאה באיחוד האירופי, אך נהנית מקשרים מיוחדים עימו. המטבע הרשמי בה הוא האירו. הנקודה הגבוהה ביותר בנסיכות היא הקומה פדרוסה (ComaPedrosa) בגובה של 2,942 מטר. שטחה מבותר על ידי שלושה עמקים צרים בצורת האות Y, שמשתלבים לנהר אחד - נהר הוואלירה (Valira), שיוצא מהמדינה לתוך ספרד בנקודה הנמוכה ביותר, בגובה של 850 מטר. בעמק נהר הוואלירה נמצאת בירתה של המדינה, אנדורה לה ולה. כדי להגיע לאנדורה, יש לעלות על טיסה לספרד (לברצלונה, הנמצאת במרחק נסיעה של 220 ק"מ), או טיסה לצרפת, לשדה התעופה של טולוז-בלאניאק.

 

24/04/2013