29.03.2024
 
סקר חדש: חוויית הטיסה שמעניקות חברות התעופה למשפחות - טעונת שיפור

 

 

מאת שירן כצנלסון

עם האביב, החופשות שהוא מכיל וגם החופש הגדול הקרב ובא, משפחות רבות מתחילות לתכנן את החופשה הארוכה בשנה - חופשת הקיץ. עם זאת, סקר חדש  של האתר Fly.com מצא כי 72% מהאימהות לא מרוצות במידה מספקת משירותי חברות התעופה בנושא משפחות עם ילדים.

לאחרונה נערכו שינויים במדיניות של מספר חברות תעופה, שלא נתפסו על-ידי אימהות, כידידותיות למשפחות. הסקר מגלה כי 51% היו סבורות שהאטימות של חברות התעופה כלפי ילדים בלתי מתקבלת על הדעת. סטטיסטית ניתן לראות כי 30% מהאימהות שהשתתפו בסקר, לא קיבלו את החלטות חברות התעופה שלא לאפשר לילדים לשבת במושבים מוגדרים ומסוימים.

הסקר הראה באופן חד וברור כי הורים הטסים עם ילדיהם נלחצים מתרחישים בלתי ניתנים לצפייה, העלולים להתרחש במהלך הטיסה - שיעור של 68% הודו כי ישנו מתח קיצוני, חרדה וחשש שילדם/ילדיהם יפריעו לנוסעים אחרים, יגיבו לנוכח המצב הבלתי שגרתי באופן קיצוני. למעשה, עולה מהסקר כי אימהות מודאגות יותר ממצב שבו ילדם מפריע את שלוותם של נוסעים אחרים, על פני הנוחות הפיסית והנפשית של ילדם במהלך הטיסה.

יום האם כבר חלף, ומה המתנה הטובה ביותר שחברות תעופה ושדות תעופה יכולות להעניק לאימהות המטיילות? לדברי הנשאלות בסקר זה - חדרי שירותים נגישים יותר לילדים הוא הדבר הטעון שיפור, שלו הן מייחלות. ארבע הבקשות שזכו למירב הקולות בסקר: אזורי משחק לילדים בשדות תעופה, תורי בידוק בטחוני נפרדים למשפחות, והפעלות מבדרות וחינמיות במהלך הטיסה.

"לתעשיית התעופה יש לא מעט דברים לשפר, ואני בטוח ששיפור צרכי האימהות הטסות עם ילדיהם, יכולים רק לסייע לחברות התעופה", אמר וורן צ'אנג, סגן נשיא ומנהל כללי של אתר Fly.com. "עם כמויות הכרטיסים שעולים משנה לשנה, זו הזדמנות מצוינת עבור חברות תעופה לפתח בסיס נוסעים נאמן ורווחי. בדיוק כפי שאנשי עסקים מעריכים שירותים ממוקדים כדי לשפר את חוויית הטיסה שלהם, כך גם הורה הנוסע עם ילדיו".

21/04/2013