02.05.2024
 
השר כץ: "הסכם השמים הפתוחים יהפוך את הטיסות למוצר שווה לכל נפש"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי הוגש אתמול (יום רביעי) לאישור הממשלה על ידי שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד לאחר שאושר על ידי השר כץ ביולי 2012. חתימת ההסכם התעכבה בשל ההחלטה להקדים את הבחירות לכנסת ולהימנע מקבלת החלטות ערב הבחירות.

לאחר אישור הצעת ההחלטה על ידי הממשלה יובא הסכם השמים הפתוחים להיחתם על ידי שר התחבורה, ישראל כץ, ושר התחבורה של נציבות האיחוד האירופי.

שר התחבורה ציין כי ההסכם, שאמור לצרף את ישראל לחלק מעולם התעופה האירופי, יהפוך את הטיסות למוצר שווה לכל נפש ויאפשר להוזיל את מחירי הטיסה בין ישראל לאירופה. כמו כן הוא יפתח יעדי טיסה חדשים, בכל רחבי אירופה ללא הגבלה. לדברי כץ, ההסכם יאפשר להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל ויצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור ישראלים. "מדובר בהסכם טוב הטומן בחובו יתרונות לתעופה הישראלית. אני משוכנע ביכולתם של מנהלי חברות התעופה הישראליות להוביל את חברותיהן לשגשוג והצלחה גם במציאות של סביבה תחרותית, המיטיבה עם כלל המשק" אמר כץ.

הסכם השמים הפתוחים נחתם לאחר משא ומתן עם האיחוד האירופי שנמשך יותר משלוש שנים. בכך יושמה החלטת הממשלה לפתוח לתחרות חופשית את ענף התעופה בין ישראל לאיחוד האירופי. במסגרת המשא ומתן שהובילה רשות התעופה האזרחית (רת"א) עם האיחוד האירופי הושגו כל היעדים שהוצבו על ידי המשרד, בכללם יישום הדרגתי של ההסכם שנועד לאפשר לחברות התעופה הישראליות להערך למבנה התחרותי החדש.

יישום ההסכם ימשך כחמש שנים, במטרה לאפשר לחברות התעופה הישראליות להערך למבנה התחרותי החדש בענף התחבורה. במסגרת ההחלטה הוגדל בהדרגה אחוז ההשתתפות של המדינה בהוצאות הביטחון עד לגובה של 80%, זאת כפועל יוצא של חתימה על הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי.

בנוסף להשתתפות המדינה בתקציב אבטחת התעופה של החברות הישראליות נקבעה השתתפות נוספת בהיקף של חמישה מיליון שקלים לשנה, בכל אחת מהשנים הקרובות.

השר כץ הנחה את מנהל ראשות התעופה האזרחית, גיורא רום להמשיך ולסייע לחברות התעופה הישראליות ככל שיידרש, במטרה לשמור על חוסנן ולאפשר להן השתלבות מהירה במרחב האירופי.

18/04/2013