19.04.2024
 
יוסי פתאל: "מדינה שיש לה חברת תעופה אחת וחצי, מציעה להתחייב כלפי 300 חברות תעופה אירופאיות שיורשו לטוס באופן חופשי ומופקר לישראל"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בתגובה על כוונת הממשלה לאשר את הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי מסר יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות:

  1. תמצית ההליך: מדינה שיש לה חברת תעופה אחת וחצי, מציעה להתחייב כלפי 300 חברות תעופה אירופאיות שיורשו לטוס באופן חופשי ומופקר לישראל.

  2. בידי שר התחבורה של מדינת ישראל מצוי המפתח לשמים הפתוחים בישראל. כשר במדינה ריבונית ועצמאית, הוא אינו זקוק להסכם עם האיחוד האירופי כדי להשתמש בו.

  3. השמים כבר פתוחים: כבר היום רובן המוחלט של הבקשות לטוס לישראל מאושרות ע"י רת"א, כך שהדיון נגוע בדמגוגיה.

  4. דאגה ממצב התעופה באירופה: אישור הסכם השמים הפתוחים עולה על הפרק דווקא בתקופה שבה חברות תעופה אירופיות פושטות את הרגל. ארגון חברות התעופה הבינלאומי מודאג ממצב התיירות והתעופה באירופה. חבירה למועדון האירופי בעת הזו היא הצטרפות למועדון מפוקפק מאד.

  5. הסכם השמים פתוחים אינו רלוונטי לטיסות שכר. כבר היום כל חברת שכר שמבקשת להפעיל טיסות שכר לישראל רשאית לעשות זאת ואינה תלויה בהסכם המוצע.

  6. פגיעה בזכויות הצרכן בישראל: חתימה על ההסכם תחייב את מדינת ישראל לוותר על מערך חוקי הגנת הצרכן הקיים בישראל ולאמץ את החוקים האירופיים. לא מיותר לציין, שזכויות רבות לצרכן הישראלי שנחקקו רק בשנים האחרונות לא יהיו רלוונטיות לאחר החתימה על ההסכם עם השוק האירופי.

  7. ההתאחדות כבר הביעה עמדתה: מוקד הבעיה ביוקר מוצר התיירות הישראלית מצוי בתחום מחירי המלון שהם מן הגבוהים בעולם. כל נסיון להציע פתרון ליוקר המוצר התיירותי בישראל דרך השמים הפתוחים אינו מדויק, במקרה הטוב.

18/04/2013