28.03.2024
 
מכון אבשלום: סיור מיוחד - הרכבת הראשונה לירושלים

 

 

שירות חדשות תיירות

רגע אחרי יום העצמאות וכמה ימים לפני יום ירושלים, מוציא מכון אבשלום, בשיתוף עם רכבת ישראל, סיור היסטורי וייחודי המציין 120 שנה לחנוכת קו הרכבת הראשון מיפו לירושלים. הסיור יתקיים ב-24 באפריל, וישלב בתוכו היסטוריה, ארכיאולוגיה, תרבות, נופים, מורשת, אתרים - וגם חוויה חברתית.

כ-500 מטיילים, ביניהם תלמידי המכון, יצאו לדרך ברכבת מיוחדת שהוקצתה לסיור מטעם רכבת ישראל. במהלך הנסיעה יקבלו הנוסעים הסברים מיוחדים על תוואי הרכבת ההיסטורי, תוך כדי פעילויות מיוחדות לציון המאורע ושירה בציבור בקרונות הרכבת. בנוסף, הרכבת תאט לצד תחנות הרכבת הותיקות שהיו פעילות בתקופת השלטון העות'מאני, ביניהן בר-גיורא ונחל שורק.

עם ההגעה לירושלים, יוקדש היום לסיורים בנתיבי העיר על בסיס "שביל ירושלים" החדש, שנחנך בשנים האחרונות. מכון אבשלום יקיים בעיר 10 סיורים שונים, לבחירת המשתתפים. כל אחד מהסיורים יוקדש לזווית היסטורית אחרת בתולדות ירושלים, כמו למשל: סיור בעקבות השלטון הבריטי בירושלים, סיור בהשראת מלחמת ששת הימים, רכס הר הזיתים, אתרים בהר ציון, סיור בחומות העיר העתיקה ועוד.

לאחר הסיורים, יגיעו המטיילים לאמפיתיאטרון של גן החיות התנכ"י, וישתתפו באירוע סיום חגיגי תחת כיפת השמיים, הכולל את המופע "לכל אחד ירושלים" של הזמרת רוחמה רז. האירוע לא רק יסכם את היום המיוחד אלא יציין גם 60 שנות פעילות למכון אבשלום.

תשלום ושעות:

180 שקלים לאדם, הכוללים נסיעה ברכבת, סיור והדרכה, כניסה לאתרים והשתתפות במופע הסיום. יציאה בשעה 07:30 מתחנת הרכבת מרכז-סבידור (ארלוזרוב) בתל-אביב.

לפרטים והרשמה:

בטלפון: 03-6990735 או באתר האינטרנט של מכון אבשלום: http://www.avshalom-inst.co.il

 

08/04/2013