29.03.2024

אילת: קלאב הוטל, פארק הקרח, וגם כמה חניות בדרך

מאת שירן כצנלסון

גם אנחנו ירדנו לאילת בחופשת הפסח, כמו כל עם ישראל, אחיו, אחיותיו וחמותו.

כ-20 דקות אחרי שעברנו את באר שבע, נכנסנו למדבר באופן רשמי, כשבדרך עצי השיטה המוכרים והנוף המדברי. עצרנו להתרעננות במרכז מסחרי קטן במצפה רמון, לא רחוק מהמכתש. מקבץ של כמה פלאפליות וחנות שופרסל. אחרי רכישת נשנושים ומאפים, נסענו לכיוון המכתש ועצרנו לביקור ב"חי רמון" (הכניסה חינם). בסמוך לכניסה ישנם שולחנות פיקניק מוצלים.

כעבור 40 דקות נסיעה הגענו לתחנת רענון חדשה בנוף, הנמצאת בכניסה לקיבוץ יהל ושמה ״צל תמרים״. כאן תוכלו למצוא חנויות כמו "דלי קרים", "קקאו", "So good" ועוד. במרכז אגם קטן ובו דגי נוי, המפריד בין החנויות. המתחם לא גדול במיוחד, אך עיצובו לא שגרתי. בנוסף, תוכלו למצוא במקום גם פארק חבלים נחמד לילדים (בחינם).

עקב העצירה ב"צל הרים", החלטנו שלא לעצור הפעם ב"יטבתה" המסורתית, מה שעורר אצלי חשד כי להחלטה הזאת היו שותפים גם מטיילים רבים נוספים, עובדה שמעוררת הרהורים נוגים על הכנסותיה המידלדלות כנראה של תחנת העצירה המסורתית הוותיקה יותר.

כמו תמיד בשנים האחרונות, אנו שבים לקלאב הוטל אילת המוכר והטוב - מלון מושלם למשפחות. אמנם נדמה לי שאת כתר "מלון הסוויטות הגדול ביותר במזרח התיכון" בו התהדר מזה שנים רבות, חובשים עתה על ראשם מספר מתחמי ענק בנסיכויות המפרץ, אבל אין לו תחרות במיקום - קניון "מול הים" והטיילת נמצאים בטווח חציית כביש אחד בלבד. במלון פארק מים ענק שגודלו 12 דונם, חלק טרופי עם גשרים ומפלים, חמש בריכות - שתיים לפעוטות, אחת עמוקה מאוד, אחת עם מגלשת מים, והאחרונה היא בינונית, ובה גם סל כדורסל. בנוסף יש גם מתחם משחקי וידאו לילדים ("מפרץ הפיראטים"), הפועלים על אסימונים. הכוונה למשחקים - לא לילדים. הילדים מופעלים באמצעות משפט הקסם "הנה, קח אסימונים, לך לשחק חמודי ותן קצת מנוחה לאבא ואמא".

המלון, שמחולק לבניינים עם שמות שונים כמו "אטלנטיק" ו"סולאריס", מציע גם מרכז ספא וחדר כושר בבניין ה"פסיפיק", שאליו נכנסים גם תושבים מקומיים באילת להתאמן. במקום יש סופרמרקט, שממוקם גם הוא בבניין ה"פסיפיק", ובו ניתן לקנות בנוסף למוצרי הסופר הרגילים גם אוכל מוכן לפי משקל. תוכלו למצוא גם בית כנסת ואולמות לכנסים ואירועים. מדי יום פועל צוות בידור בערך בשעה 11:00, וישנן פעילויות גם לקהל המבוגר. ברחבי המלון מפוזרים קיוסקים ומסעדות של המלון, חלקם מציעים ארוחות ילדים עם שניצלים והמבורגרים. בנוסף, על יד הלובי ממוקם גם בית הקפה "קפטיינ'ס קופי", המציע גם פיצה.

המלון עדיין סובל מהבעיות הוותיקות והמוכרות: חוסר במעליות מהחניון התת קרקעי לקומות העליונות שלו ואפילו לדלפק הקבלה, הבריכות נסגרות בטרם מחשיך - בשעה 17:00. מחירי המוצרים בסופרמרקט יקרים למדי, אך בהתחשב באופציה של יציאה מהמלון הממוזג לצורך סחיבת מצרכים בחום הכבד, מדובר בהחלטה כבדת-משקל.

כשבע דקות נסיעה מקניון מול הים נמצא מרכז הקניות החדש והנוצץ של אילת, קניון פארק הקרח. אחרי שהגענו ליעד הבחנו בחנייה חיצונית ופתוחה, עלובה וקטנה שאפילו המשטח שלה היה שם עוד בטרם הוקם הקניון (דהיינו, אבנים וחול). אין ספק שתאלצו להתחרות עם נהגים אחרים על מקום החנייה שלכם (הביקוש רב ומספר החניות מצומצם ביותר), אך מרגע שתמצאו לרכבכם מקום מנוחה, הכל מתחיל להיות נעים הרבה יותר - מבחינים בחזית הענק המרשימה של המבנה, וברגע שנכנסים מגלים קניון בצורה כדורית בן שתי קומות, שמהכניסה ניתן להבחין בכל החנויות, בלי פניות מסובכות, או עליות וירידות תמוהות (מי אמר דיזנגוף סנטר?). הכל מאוד ברור ומאוד פשוט.

הקניון מלא עד גדותיו במותגים, ובין היתר תוכלו למצוא שם חנויות של בילבונג, טומי הילפיגר, טימברלנד, דלתא, פריס הילטון, רנואר, טו גו, ללין, ICE WATCH, מגנוליה, אירוקה ועוד. בתי קפה ורשתות מזון מוכרות שתוכלו למצוא שם: מקדונלדס, קפה גרג, קקאו, BBB ועוד. אוהבי הספורט ימצאו חנות ספורט אחת קטנה עם מחירים רגילים ומבחר מצומצם למדי.

ההנאה לקהל הצעיר מובטחת - הקניון מציע אטרקציות רבות, למשל "בבילון קידס" - חנות ובה מגוון רחב של משחקי וידאו. המטרה היא לאסוף מספיק קופונים על מנת להמיר אותם בפרס (הפרס הוא בהתאם למספר הקופונים). עוד יוכלו הילדים ליהנות ממשטח החלקה עצום ומקצועי בגודל אולימפי. התעריף עומד על 60 ש"ח להחלקה בת חצי שעה, כולל השאלת נעלי החלקה מקצועיות לפי מידה. רכבת הקרח תמצא חן בעיני הקהל הקטנטן יותר. מדובר ברכבת קטנה המקיפה את הקניון והיא ממוקמת בקומה הראשונה, לא הרחק מהכניסה (עלות הנסיעה: 10 ש"ח).

האטרקציה הייחודית לפארק היא "איגלו שלג". מדובר בכיפה סגורה הממוקמת בלב הקניון, ובתוכה שתי מגלשות, כשמתקרת האיגלו יורדים פתיתי שלג מלאכותיים שיוצרים אווירה חורפית קסומה בלב אילת החמה, והיא פועלת בכל ימות השנה, הן בחודשי הקיץ והן בחודשי החורף. עוד אפשר לציין שבמשטח ההחלקה האולימפי מתקיימות מדי ערב הופעות של מחליקים מקצוענים ונגן חצוצרה, שמצליחים להלהיב בכישרונם את הקהל.