20.04.2024
 
איסוף שקיות חטיפים להצלת צבי-הים

 

 

שירות חדשות תיירות

יוזמה סביבתית חדשה של חברת טרהסייקל ישראל וחטיבת המלוחים של שטראוס בשיתוף עם רשות הטבע והגנים משיקה פרויקט במסגרתו הציבור הרחב יירתם למען צמצום כמות הפסולת הנשלחת להטמנה ומזעור פגיעה בבעלי-חיים, יאסוף וימחזר שקיות חטיפים מלוחים. נקודות האיסוף יפוזרו באתרי הרשות ברחבי הארץ, והכסף שיצטבר מהפרויקט ייתרם למרכז הארצי להצלת צבי ים, שכמו חיות בר שונות, גם הם נפגעים מפסולת זו.

חברת טרהסייקל ישראל פועלת בשיתוף פעולה חטיבת המלוחים של שטראוס מזה כשנה וחצי, ומאפשרת לראשונה בישראל לאסוף ולמחזר שקיות חטיפים מלוחים, פסולת שנחשבת קשה לטיפול ולמחזור. עד לשיתוף פעולה זה, לא ניתן היה למחזר שקיות חטיפים מלוחים בישראל והן היו נטמנות בקרקע, ככל שאר הפסולת שאינה ממוחזרת, פעולה שיש בה כדי זיהום הקרקע, מי השתיה ופגיעה בבעלי החיים. בזכות שיתוף הפעולה, כל אדם - אם במסגרת פרטית ואם כחלק מארגון או בית-ספר -  יכול לאסוף שקיות חטיפים מלוחים משומשות ולשלוח בחינם לחברת טרהסייקל ישראל. שם הן תעבורנה תהליך מחזור שיאפשר ליצור מהן מוצרים חדשים ובעלי ערך סביבתי (כגון, תיקים, מוצרי פלסטיקה שונים ואפילו ספסלים וריהוט גינה), או חומר גלם ממוחזר המשמש לצרכי בנייה.

פרויקט איסוף שקיות החטיפים המלוחים צובר תאוצה ועד כה הצטרפו לאיסוף בו קרוב ל-100,000 משתמשים, ביניהם, בתי ספר, ארגונים ואנשים פרטיים, ונאספו למעלה מ- 40,000 שקיות חטיפים מכל רחבי הארץ. מלבד המטרה הסביבתית החשובה, עבור כל שקית חטיף מלוח שנשלחת לטרהסייקל ישראל, תורמת חטיבת המלוחים של שטראוס חמש אגורות - הכסף נצבר בחשבון המשתמש ונתרם בהמשך לכל ארגון מוכר לצרכי תרומות לבחירתו (כולל בתי הספר עצמם).

כעת, הפרויקט גדל ומתקדם צעד נוסף קדימה במסגרת השקתו בשיתוף רשות הטבע והגנים. על מנת לעודד מחזור שקיות חטיפים מלוחים ולהגדיל את כמות השקיות שנאספות, יוצבו מיכלי מחזור ייעודיים לאיסופן באתרי הרשות ברחבי הארץ החל מפסח הקרוב, בהם יוכלו המבקרים להשליך כל שקית חטיף ריקה ולשולחה למחזור. שקיות החטיפים שיאספו במיכלים ייעודיים אלה, לא זו בלבד שימוחזרו במקום להישלח למטמנות הפסולת בקרקע, אלא גם יזכו את הרשות בתרומה של 5 אגורות עבור כל שקית. הכסף שייאסף, ייתרם למרכז הארצי להצלת צבי-ים במכמורת, שכמו חיות בר שונות, גם הם נפגעים  מפסולת זו.

חברת טרהסייקל ישראל, הינה חלק מחברת טרהסייקל העולמית הפועלת מזה כעשור ב-22 מדינות. ברחבי העולם קיימים למעלה מ-35 מיליון משתתפים שאוספים פסולת במסגרת חטיבות האיסוף השונות של החברה, בניהן חטיבות לאיסוף שקיות וקרטוני מיץ, אריזות גבינה, מוצרי טואלטיקה, עטים, מוצרי היגיינת פה ואפילו בדלי סיגריות וחיתולים משומשים!

לפרטים על המרכז הארצי להצלת צבי-ים במכמורת: http://old.parks.org.il/BuildaGate5/general2/company_search_tree.php?Cat=134~Card2~~~~&ru=&SiteName=parks&Clt=&Bur=582157005

לפרטים נוספים על חברת טרהסייקל והעבודה בארץ: www.TerraCycle.co.il

21/03/2013