19.04.2024
 
תחזית תפוסות פסח במלונות בארץ

 

 

שירות חדשות תיירות

בשבוע הבא, עשרות אלפי ישראלים יצאו לבתי המלון בארץ, כדי להסב בצוותא לליל סדר חגיגי. שבוע לקראת החג - נמצאות הכנות המלונות בעיצומן. המלונות מדווחים על תפוסות גבוהות בחג הראשון, אם כי יש עדיין חדרים פנויים ברוב חלקי הארץ.

מהתאחדות המלונות בישראל נמסר כי מסתמן כי אלה תהיינה התפוסות בחג: 

אילת - ליל הסדר/חג ראשון: כ-70%-75% תפוסה, חול המועד: למעלה 90% חג שני: בינתיים כ-70%-75% (אם כי, מסתמן שתחזית תשתנה, משום שמחלקות ההזמנות בבתי המלון מדווחים על ביקושים מתעוררים בימים אלה).

ים המלח: ליל הסדר/חג ראשון - כ-95% תפוסה, חג שני - 85%, חול המועד - 90%.

ירושלים -  ליל סדר/חג ראשון: למעלה מ-90%, תפוסה, חול המועד: 70%-80%, חג שני - 70%.

בתי הארחה של הקיבוצים - כלל ימי החג (ליל סדר, חול המועד וחג שני): 80%-90% תפוסה.

טבריה: ליל סדר/חג ראשון: 90%, שאר החג: 75% תפוסה.

חיפה - כלל ימי החג: כ-80% תפוסה.

נתניה: ליל הסדר/חג ראשון: 90% תפוסה, חג שני - 70%, חול המועד - 70%.

תל אביב: כלל ימי החג: 70%-75% תפוסה.

 

מהמחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל נמסר כי עלות הכשרת המלונות בישראל לחג הקרוב מסתכמת בכ-90 מיליון ש'. בתי המלון נמצאים כעת בעיצומם של מבצעי ניקיון ומגדילים באופן ניכר את היקפי הכביסה ואת תיקוני התחזוקה. בנוסף, בבתי המלון מדפיסים תפריטים מיוחדים לחג, עוסקים בקניית מוצרי מזון כשרים לפסח, שוכרים חזנים ומנהלי טקסי ליל סדר, מכינים את צוותי הבידור ועוד.

בימים אלה עיקר ההוצאה הכספית של המלונות נובעת מתוספת שעות, לעובדים המועסקים בעבודות ניקיון והכשרה, תחת פיקוח משגיחי הכשרות. ישנה תוספת גם לעלויות תפעול שוטפות הקשורה לנושא הכשרות: החלפת כלי הבישול הרגילים (סירים, מחבתות וכיו"ב) וכלי ההגשה - בכלים מיוחדים (לרבות עבור שירות החדרים), שנקנים במיוחד לפסח. צלחות, כוסות, סכו"ם, כלי אחסון ועוד). מדובר בהשקעה ניכרת בקניית חומרי ניקוי ובמצרכים לפסח. למעשה, המלונות מגדילים את הוצאות התפעול שלהם בימי ההכנות לחג לעומת ימי חול רגילים בממוצע בכ-40% - 30%. במלונות, שהופכים ל'גלאט כשר', גדלה ההוצאה היומית  אף ב-60%  לעומת ימים רגילים. טווח ההוצאות הנובע מההכנות לחג נע בין כ-80 אלף ש' למלון בודד קטן (שלא מחזיק מטבח), ועד לכ -1.2 מיליון ש' במקרים של מלונות גדולים 'גלאט כשר'. המלונות מנסים בעיקר להעמיד את מצבת כוח האדם של המלונות בפסח על 35,000 עובדים.

18/03/2013