29.03.2024
 
יו-אס איירווייס: מכונות הנפקת כרטיסים אוטומטיות ("קיוסקים") בנתב"ג מקצרות את תהליך קבלת הנוסעים לטיסה בכחצי שעה

 

 

שירות חדשות תיירות

בפסח הזה הנוסעים לארה"ב יוכלו לבלות חצי שעה נוספת בדיוטי-פרי, כך עולה מסקר שערכה חברת התעופה יו-אס איירווייס, המפעילה בנתב"ג מזה כחצי שנה "קיוסקים" - מכונות אוטומטיות להנפקת כרטיסי עלייה למטוס באופן עצמאי ע"י הנוסעים.

הקיוסקים האוטומטיים הוכנסו לשימוש בחודשים האחרונים ועל פי בדיקות של החברה, 40 אחוז מנוסעי הטיסות של החברה השתמשו במכונות. התוצאה: תהליך קבלת הנוסעים לטיסה אורך כשעה וחצי בלבד במקום ממוצע השעתיים שלקח קודם.

"משמעות הדבר היא קיצור זמן העליה למטוס, שגם כך הינו משימה לא קטנה במיוחד בטיסות ארוכות", אומר ניר צדיקוביץ, מנהל השדה בחברת יו-אס איירווייס. "כאשר תהליך הצ'ק-אין מתקצר לשתי דקות עבור נוסע, כולל פעולות נוספות כגון שדרוג מחלקה ותשלום על המזוודות, הדבר מורגש בסופו של דבר באופן מערכתי ומייעל את תהליך קבלת הנוסעים".

מכונות הנפקת הכרטיסים האוטומטיות מאפשרות לנוסעים אשר כבר עברו את הבידוק הבטחוני, להנפיק באופן עצמאי כרטיס עלייה למטוס ולחסוך את זמן ההמתנה מול דלפקי חברות התעופה.

"הנפקה עצמאית של כרטיסי טיסה, בחירת מקומות ישיבה או שדרוג מחלקה, נחשבת כבר כיום לחלק מ"חווית הטיסה" עבור מיליוני נוסעים ברחבי העולם", אומר אמיר מיטווך, מנהל פרוייקטים בחברת י.א. מטווך ובניו, המפיצה של תאגיד NCR בישראל ומי שמספקת את שירותי התמיכה והתחזוקה למכונות הכרטיסים האוטומטיות, שהוצבו בנתב"ג.

 

לדברי אסתר קסטיאל, מנכ"לית חברת יו-אס איירווייס בישראל, כיום רק הנוסעים של החברה נהנים מתורים קצרים משמעותית בעמדת הכרטיסים, אולם התעניינות משמעותית כבר נרשמה בקרב כל הנוסעים בשדה. "הנוסעים הישראלים בסה"כ מאד פרו-טכנולוגיה, במיוחד כשמדובר בעמדות הפועלות בקצב ובאופן רציף בקיצור משמעותי של התורים בטיסות מלאות", אומרת קסטיאל. "התלהבות מיוחדת נראתה בעיקר בקרב הלקוחות העסקיים של החברה, שנסיעות היא מנת חלקם בעבודה היום יומית וכבר במהלך חמש השנים האחרונות נעזרו ב"קיוסקים" כאלו בשדות התעופה בחו"ל".

 

17/03/2013