20.04.2024
 
משחקי בוקרים בקיבוץ לביא

 

 

מאת אפרים דיאמנט

מלון לביא הפועל בקיבוץ לביא שבהרי הגליל התחתון, סמוך לצומת גולני, מוכר היטב כאתר מלונאות, נופש ואירועים משפחתיים בקרב ציבור שומרי המסורת. מדי סופשבוע נוהרים אליו בני הציבור הדתי על כל גווניו להשתתף בשמחות כמו שבת חתן, שבת בר מצווה וכיוצא באלה אירועים משפחתיים. המתארחים מוזמנים ליהנות גם מתוכנית אמנותית כמו קונצרטים של חזנות, ומאווירת עונג שבת במלון עצמו ובשבילי הקיבוץ הדתי. לקבוצות של חרדים, של המקפידים במיוחד או של מי שרוצים לשמוח בחיק המשפחה בלבד, מציע המלון חדר אוכל נפרד ואפילו בית כנסת נפרד.

הביקוש לאירוח במלון לביא גדל לאחרונה עוד יותר, אחרי שהמלון בן 170 החדרים עבר שיפוץ מאסיבי. לא פלא אם כן שבסופי שבוע המלון מתמלא חודשים רבים מראש, ומי שרוצה להבטיח לעצמו ולמשפחתו אירוח של סוף שבוע במקום, מוטב שידאג להזמנה יותר מחצי שנה לפני המועד המתוכנן.

תמונת המצב בימי אמצע השבוע היתה שונה, לפחות עד לאחרונה. בימי חול הוא אירח קבוצות צליינים הלנים במקום לילה או שניים, או ישראלים מזדמנים העוצרים למנוחה או ללינת לילה בדרכם ממרכז הארץ לגליל ולגולן. כמוהו כמו עשרות מלונות אחרים ברחבי הגליל, ללא ייחוד או ערך מוסף.

לאחרונה החליטו בלביא לפרוץ את גבולות השוק הדתי המוכר והבטוח ולבנות סל שירותים ייחודי ואטרקטיבי גם לימי אמצע השבוע. לשם כך פתחו מחלקה חדשה בשם "לביא אתגר", המתמחה כפי שמרמז שמה בשילוב של נופש מלונאי ברמה גבוהה לצד פעילויות אתגריות עם תכנים עשירים וחווייתיים לקבוצות, לארגונים ולוועדי עובדים. המחלקה מפיקה ומפעילה ימי כיף וגיבוש, בשילוב מגוון פעילויות שטח מאתגרות.

ירון הראל, שיזם את הקמת המחלקה ומנהל אותה, מונה את המרכיבים האפשריים של החבילה שהוא מכנה "חוויית לביא אתגר", אותה הוא מציע לקבוצות: "החוויה מתרחשת במרחבים הפתוחים בקיבוץ, בחוות הסוסים ובסמוך למכלאת הבקר, והיא כוללת משחקי ODT (דינמיקה קבוצתית) באמצעות מגוון רחב של פעילויות כמו פארק חבלים, משחקי פיינטבול, סנפלינג לבור המים הנסתר, משחקי ניווט ברחבי הקיבוץ ועוד הפתעות."

לדוגמה, הנה פעילות מאתגרת במיוחד היכולה להלהיב כל מי שגדל על סרטי המערב הפרוע: ב"חווית הבוקרים" נדרשים המשתתפים להוביל עדר בקר משדה המרעה למכלאה תוך כדי רכיבה על סוסים.

לרשותם של קבוצות ואירגונים הבוחרים בחבילת "לביא אתגר" מעמיד המלון את מתקניו לשימושם לאורך כל היום, כולל ארוחות ברמה מלונאית גבוהה במסעדת המלון או בקייטרינג המגיע לשטח הפעילות.

אגב קייטרינג: מלון לביא גם מציע למי שנמצאים בדרכם לרמת הגולן, למשל, לעצור ולקנות לדרך ארוחות כשרות מוכנות.

גוידו ששון, מנהל השיווק של מלון קיבוץ לביא, אומר: "חיפשנו כיצד להעצים ולקחת צעד אחד קדימה את השירות ללקוח ולפתוח לו עוד ערוצי הנאה ייחודים שכוללים פעילות חווייתית מהנה לאורחי המלון בחופשות, ובמהלך השנה לקבוצות, ועדים וארגונים. מצאנו שקיים ביקוש ופוטנציאל גדול שעוד לא מומש בארגון ימי תוכן המשלבים פעילות גיבוש אתגרית".

יהודית מנחם, מנהלת שיווק וכנסים בקיבוץ לביא, מסבירה כי את החוויה האתגרית ניתן לשלב עם כינוס מקצועי קלאסי, ואת כל זאת אפשר לארוז בחבילה הכוללת שהות של לילה אחד או יותר במלון, כשהכל תפור על פי צרכיו וטעמו של האירגון.

החבילות החווייתיות מוצעות כל ימי השבוע למעט סופ"ש גם לאורחי המלון המחפשים נופש עם ערך מוסף ורוצים להעשיר את שהותם בתכנים ופעילויות שיעצימו את החוויה.

______________________ 

* המחבר היה אורח מלון לביא

 

13/03/2013