09.05.2025
 
סנורמה: עוד שנה של גידול בשיט בינלאומי

 

 

מאת אורי שנבל*

בשנת 2012 שהסתיימה לפני שבוע שוב ראינו גידולים משמעותיים במכירת מוצרי שיט בינלאומי, בהמשך למגמה שקיימת כבר שלוש ארבע שנים. רשמנו גידול של 15% במספר הנוסעים שהזמינו דרכנו, רובם ככולם באמצעות הסוכנים.

הקלף המנצח שלנו הוא מגוון החברות שאנחנו מייצגים, שש חברות השיט המובילות בעולם המתאימות למגזרים שונים בשוק הישראלי: החל ברויאל קריביאן, עם האוניות הגדולות בעולם המתאימה למשפחות ולצעירים, דרך סלבריטי, לקהל קצת יותר מתוחכם, עם דגש על קולינריה ועם פחות ילדים, ועד סילברסי היוקרתית שמציעה סוויטות בלבד במחיר של אלף דולר ליום, ושבה יש שני אנשי צוות על כל נוסע.

המסלולים העיקריים השנה היו בים התיכון, הפלגות של שבעה ימים מרומא ומברצלונה. היעד השני בחשיבותו היה הקריביים, שם יש לנו את שתי האוניות הגדולות בעולם, ואחר כך סקנדינביה ואלסקה.

סנורמה ממשיכה במדיניות הברורה של תמיכה בסוכנים והעמקת הידע שלהם במוצרי שיט. וכאן חשוב לציין שבכל העולם, כולל ארה"ב, הלקוחות שבוחרים במוצרי שיט מעדיפים לעשות זאת דרך יועץ הנסיעות ולא ישירות באינטרנט.

אנחנו מרוצים משיתוף הפעולה עם קשרי תעופה, שעושה רבות כדי לדחוף את תחום השיט למוצריה, אם כחבילות לבודדים ואם כקבוצות מטיילים. בד בד אנחנו ממשיכים בשיתופי הפעולה עם כל המארגנים המעוניינים בכך.

לגבי התוכניות ל-2013, השנה נמשיך להתמקד בים התיכון ובקאריביים, אבל אני צופה גידול גם במזרח הרחוק ובאוסטרליה. השנה גם נמשיך לשים דגש על הדרכת סוכנים למכור שיט.

לגבי אסון הקונקורדיה והשפעתו על הענף, ובכן אף אחד כבר לא זוכר במה מדובר.

 

_______________________________________

* הכותב הוא מנכ"ל החברה

 

13/01/2013