פגסוס ממריאה מתל אביב
מאת גיורא נוימן "שלוש פעמים ניסינו להיכנס לשוק הישראלי," מספרת גוליז אוזטורק, סגנית נשיא חברת התעופה הטורקית פגסוס, "ומכל מיני סיבות זה לא הצליח. רק בניסיון הרביעי קיבלנו את הסלוטים הטובים שרצינו, וגם כל השאר הלך חלק, והנה אנחנו כאן." אוזטורק באה לישראל עם טיסת הבכורה של החברה מאיסטנבול (נמל התעופה סבייה גוקצ'ן), לפני עשרה ימים, וניצלה את הטקסים שסביב נחיתת הבכורה לסבב שיחות עם סוכני נסיעות. בשיחה עם חדשות תיירות הסבירה: "אנחנו חברת תעופה לואו קוסט לכל דבר, אבל בשום מקום לא כתוב שחברת לואו קוסט צריכה להיות נגד סוכנים. אנחנו מעריכים את סוכני הנסיעות כצינור הפצה חשוב נוסף שיכול להביא לנו את התוספת השולית הדרושה להצלחה. נשמח לשתף פעולה ולעשות עסקים עם הסוכנים הישראלים." החברה אינה משלמת עמלת סוכן, אולם היא מקילה על הסוכן לגבות דמי טיפול מהלקוח בכך שהיא מנפיקה לסוכן שנרשם באתר שלה חשבון הכולל את דמי הטיפול המומלצים, 20 דולר לקטע (או כל סכום אחר, לפי בחירתו). דרך נוספת היא להזמין את הטיסה בג'י-די-אס. כיום ניתן לראות את הטיסות של פגסוס באמדאוס, ובקרוב הן יופיעו גם בסייבר ובטרוולפורט. סוכנים המעוניינים בהצעה לקבוצות יקבלו טיפול מיוחד של צוות אנושי. עד לפני שבע שנים היתה פגסוס חברת תעופה קטנה יחסית לטיסות פנים בטורקיה. ב-2005 החליפה בעלים והחלה לצמוח בטיסות בינלאומיות. בשנה שעברה הטיסה 11.3 מיליון נוסעים בין הנמל המשני של איסטנבול לבין 34 יעדים בינלאומיים, בעיקר במרכז ובמערב אירופה, ו-21 יעדי פנים. כיום היא מפעילה 42 מטוסים. הטיסות בין תל אביב לאיסטנבול פועלות שישה ימים בשבוע. הזמן המינימלי לקישור בין טיסות בנמל סבייה גוקצ'ן: 55 דקות בטיסות בינלאומיות, 30 דקות בטיסות פנים. מחיר הטיסה הבסיסי של פגסוס מתחיל ב-69 דולר לקטע, ועל כך נוספים תשלומים על מזוודות, סנדוויץ', מושב מועדף וגם שירותי קרקע כמו הסעה מנמל התעופה לעיר היעד. אבי אלפרט, נציג פגסוס בישראל, מוסיף כי הוא ישמח לסייע לכל סוכן נסיעות המעוניין לעבוד עם החברה. 28/06/2012 |