09.05.2025
 
דלתא משדרגת את המטוס מת"א לניו יורק

 

 

מאת גיורא נוימן

דלתא איירליינס מחליפה את המטוס הפועל בקו בין תל אביב לניו יורק (ג'יי אף קיי) ומציבה החל מה-1 ביוני מטוס בואינג 747-400 שעבר שידרוג מלא של מחלקות השירות. אסתי הרשקוביץ, מנהלת דלתא בישראל, וגד מוריץ, מנהל הג'י-אס-איי של החברה, אירחו ביום שני השבוע על סיפון המטוס בנתב"ג קבוצה של 60 סוכני נסיעות והציגו לפניהם את המוצר החדש.

במטוס 397 מושבים, 48 מהם במחלקת העסקים והיתר במחלקות התיירים (המחלקה הרגילה ומחלקת תיירים משופרת).

המושבים במחלקת העסקים פרוסים במתווה של אידרת דג, המאפשר חלל פרטי לכל נוסע. רוחב המושבים הוא 20.5 אינץ' והם נפתחים למיטה שטוחה לגמרי באורך 80 אינץ'. כל מושב סמוך למעבר, כך שאין נוסע שנדרש לדלג על שכנו. עשרה מתוך המושבים שבסיפון התחתון מסודרים בצורה שמאפשרת הושבה של בני זוג. יתר המושבים, הן בסיפון התחתון והן בסיפון העליון, מוצבים בין המעבר לבין חלון. לדברי הרשקוביץ, המושב החדש רחב ב-20% ממושבי מחלקת העסקים במטוס שפעל בקו עד כה.

במחלקת התיירים נוספו 2 אינצ'ים למרווח. כל המושבים מציעים משענת ראש מתכווננת (גובה והטיה), יציאת USB ומסך מגע בגודל 9 אינץ' המציע בידור אישי על פי דרישה, כולל את כל הספרייה המורחבת של אפשרויות בידור המוצעת לנוסעי מחלקת העסקים. בקדמת מחלקת התיירים שמורות מספר שורות למחלקת ביניים משודרגת, עם מרווח יותר גדול ואפשרות הטייה נוספת של 50%.

דלתא משקיעה בימים אלא כ-2 מיליארד דולר בשדרוג כל מטוסי הבואינג 747-400 שברשותה, פרוייקט האמור להסתיים באוקטובר 2012.

הסוכנים שעלו לסיפון המטוס התרשמו מאוד מהמוצר. הדעה הכללית היא שמבחינת איכות המוצר, דלתא מזנקת כעת מהמקום האחרון למקום הראשון בין המתחרות על שוק הטיסות הישירות לניו יורק, כשהיא עוקפת את יונייטד ודוחקת את אל-על לסוף התור.

מרק פלדמן (ציונטורס י-ם), נשמע נלהב: "סוף סוף אני יכול למכור עכשיו את הביזנס של דלתא. זה מוצר מצויין מהשורה הראשונה, לא דומה בכלל למה שהיה לדלתא עד כה. אני צופה שהחברה תוכל עכשיו לחתום על הסכמים עם גופים עיסקיים. אין ספק שזה יגרום הרבה נזק לאל-על, וכנראה גם ליונייטד."

רוני מרגלית (מעוז נסיעות), היה גם הוא מרוצה מאוד: "הביזנס מעולה, מציע פרטיות ברמה של אייר קנדה או יו-אס איירווייס. גם מחלקת התיירים המשודרגת עושה רושם טוב מאוד. מבין החברות המציעות טיסה ישירה לניו יורק דלתא עכשיו משתוויית ליונייטד ואולי אפילו עוברת אותה, ואילו את אל-על היא משאירה רחוק מאחור. ומה שלא פחות חשוב הוא שרמת המחירים בדלתא נמוכה ב-20% עד 25% מהמחירים באל-על."

מרגלית מציין עוד יתרון לדלתא, על פני המתחרות האירופיות: "יש לנו פה עניין עם חברת תעופה שמכבדת את סוכני הנסיעות וממשיכה לשלם להם עמלה."

יהודה זפרני (משנה למנכ"ל אופיר טורס), צופה התפתחות של מלחמת מחירים ותחרות גוברת על כיסו של הלקוח העיסקי: "אין ספק שדלתא מציעה מוצר מצויין, וזאת בסגמנט שנחשב לשמנת של עולם התעופה - הקווים לצפון אמריקה, ובמיוחד לניו יורק. בקווים לאירופה כולם צריכים להתמודד מול הלואו קוסט, בקווים לניו יורק התחרות היא על איכות המוצר. עכשיו צריך לחכות להפתעה הבאה, שתבוא לדעתי בצורת מלחמת מחירים עזה. למשל, אל על כבר מציעה שדרוג מהביזנס למחלקה הראשונה, בנחלקת העסקים אפשר למצוא שלושה וגם ארבעה סוגי מחירים על כל מושב, וכבר היו מחירים אבסורדיים, כמו אלף דולר לביזנס."

לדברי זפרני, החידושים הצפויים בתקופה הקרובה בקווים לצפון אמריקה יהיו מוצרים משופרים בדמות מחלקת ביניים, גם באל על וגם ביונייטד.

17/05/2012