09.05.2025
 
סגן נשיא קריסטל קרוזס: "אסון הקונקורדיה לא הפחיד את מי שיודע מה זו הפלגת נופש"

 

 

מאת גיורא נוימן

"באופן פרדוקסלי, האסון של קוסטה קונקורדיה כבר גרם לכך שכל ענף ההפלגות הפך ליותר בטוח. עוד לפני שהענף ניסח תקנוני בטיחות חדשים, כולם היום מקפידים על הוראות הבטיחות הקיימות שבעבר לא תמיד התייחסו אליהן בשיא הרצינות." כך אומר פיליפ אורדבר, סגן נשיא חברת השיט קריסטל, שביקר בשבוע שעבר בישראל כאורח אופיר טורס והשתתף בסמינר לסוכני נסיעות שנערך בתל אביב.

הגברת הבטיחות זו התוצאה הראשונה של אסון הקונקורדיה, אומר אורדבר. לעומת זאת, אם מישהו ציפה שתהיה נפילה בהיקף העסקים - הוא התבדה. לענף השיט העולמי שיעור גבוהה של נוסעים חוזרים, ומבין החוזרים 94% מדווחים שהתאונה לא גרמה להם לחשוש מהפלגות. לכן מי שהתרגל להפליג, ימשיך לעשות זאת. "מה שנעשה יותר קשה הוא להביא את מפליגי הפעם הראשונה. איתם צריך לעבוד יותר קשה."

חברת הקרוזים קריסטל הוקמה ב-1995 על ידי תאגיד השיט היפני NYK, שהוא עצמו חלק מענק התעשיה מיצובישי. כאשר החברה היפנית, המפעילה יותר מ-800 אוניות סוחר, החליטה להיכנס לתחום הקרוזים, היא בחר בנישה פנויה: אוניות פאר בגודל בינוני. עד אז, היו בענף אוניות גדולות אך עממיות, או אוניות פאר קטנות לעשירים. מאז הקמתה זוכה קריסטל 18 שנה ברציפות בציונים לשבח של המגזינים קונדה נסט טרוולר וטרוול אנד לז'ר.

החברה מפעילה שתי אוניות: קריסטל סרניטי וקריסטל סימפוני.

אורדבר, שהוא סגן נשיא החברה לשיווק ומכירות בינלאומיות, אחראי על כל השווקים בעולם מלבד צפון אמריקה (שהיא המקור ל-75% מהביקוש). בשיחה עם חדשות תיירות הוא אומר: "באתי להסביר לענף בישראל שיש מוצרי שיט יוקרתיים - ויש קריסטל, שהיא בליגה הרבה יותר גבוהה. אנחנו מציעים מוצר שהוא אולטרא לקשורי. בשוק הישראלי יש לנו כמה עשרות לקוחות בשנה, שהם הרבה פחות מ-1% מהנוסעים שלנו. אבל לפי הניתוח הדמוגרפי שערכנו, יש מספיק בעלי אמצעים בישראל שיכולים להפוך לנוסעים שלנו. לכן המשימה שלנו, כלומר של ענף הנסיעות, היא להגדיל את מספר המפליגים הישראלים, להכפיל אותם ואפילו יותר. זה אפשרי, זה משתלם לסוכני הנסיעות, וצריך רק להיות מודע למוצר ולהעז להציע אותו ללקוח."

הנוסע הממוצע בקריסטל קונה הפלגה של 11 יום, ומשלם בממוצע 5,500 דולר. "זה נשמע יקר, אבל זה לא מפריע לנו להגיע לשיעורים גבוהים מאוד של לקוחות חוזרים," אומר אורדבר. "גם בקרב הישראלים, 50% מהנוסעים הם חוזרים."

"הניתוח הסטטיסטי של הנוסעים שלנו בכל העולם מאוד מחמיא," הוא אומר. 73% נשואים. 6% מפליגים בפעם הראשונה. 65% כבר הפליגו חמש פעמים ויותר. 40% הפליגו בפעם הקודמת בקרוז פחות יוקרתי. 89% מהמפליגים אומרים שיחזרו להפליג וימליצו לחבריהם להפליג בקריסטל."

והנה בשורה לסוכנים בישראל: חברת קריסטל ואופיר טורס מבטיחות הפלגה חינם לסוכן שיבצע שלוש הרשמות.

17/05/2012