התאחדות סוכני הנסיעות: הודעה על סכום במחלוקת בקשר לחברת התעופה Aerosur
(הודעה מטעם התאחדות סוכני הנסיעות לחברים בה:) כפי שבוודאי זכור לכם, במהלך חודש פברואר 2012, ההתאחדות פנתה ליועציה המשפטים לקבלת הבהרה משפטית באשר לזכות סוכן הנסיעות להליך של דיספיוט במערכת ה-BSP בכלל, ולעניין חברות התעופה שחדלו מפעילותן. בתאריך 8/2/12 נשלחה אליכם חוות דעת משפטית, אשר ניתנה להתאחדות על ידי יועציה המשפטיים (עותק המסמך מצורף בזה לנוחותכם), ממנו עולה כי בהתאם להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין הסדר ה-BSP מיום 14/11/10, לסוכן הנסיעות האפשרות להודיע כי הוא חולק על חיוב במסגרת תכנית ה-BSP ("דיספיוט") ולגרוע את הסכום במחלוקת מהכספים המועברים ל-BSP (יש לשלוח מכתב אל חברת התעופה ואל ה-BSP עד ה-15 לחודש, תוך ציון מפורש של הסכום במחלוקת). ברגע שסוכן הנסיעות מודיע על סכום במחלוקת, סכום זה לא יחשב חוב במסגרת התוכנית, ויאט"א לא יכולה לפעול בדרך כלשהי בקשר עם הסכום השנוי במחלוקת. הסכום שבמחלוקת מועבר לבירור בין הסוכן לחברת התעופה בה מדובר. היום פרסמה יאט"א הודעה הקוראת לסוכני הנסיעות לבצע תהליך "ריפאנד" בקשר לכרטיסי טיסה של חברת התעופה Aerosur, וזאת לאחר שהגיעה עם חברת תעופה זו להסדר כביכול. עם זאת, גם הפעם יאט"א לא הבהירה ולא פירטה את מהות ההסדר, כמו גם את פשר ערבותה להשבת הכספים לידי סוכני הנסיעות (יוזכר כי כספים נצברים גם במנהלת ה-BSP). למרבה הצער, גם הפעם פניית יאט"א מתעלמת מן האפשרות שעומדת בפניכם, להודיע על סכום במחלוקת ("דיספיוט"), צעד שנכלל בחוות הדעת המשפטית המצורפת בזה. אי לכך, ההתאחדות מבקשת לחזור על הבהרות שנשלחו אליכם בקשר לחברות תעופה קודמות שקרסו (מאלב וספאנאייר), אשר תקפות גם במקרה הנוכחי של קריסת חברת התעופה Aerosur:
במענה לשאלה כיצד לנהוג במקרים שבהם לא ניתן להודיע באמצעות מערכת ה-BSP על סכום במחלוקת, הרינו להבהיר כי:
יודגש ויובהר, כי האמור במסמך זה אינו בגדר ייעוץ משפטי או בגדר הנחיה או המלצה כלשהי ואין לראות בהם ככאלה. כל סוכן רשאי לפעול באופן פרטני כפי החלטתו הבלבדית. 25/04/2012 |