גם לופטהנזה מעדיפה הדרגתיות בפתיחת השמיים בין ישראל לאירופה
מאת גיורא נוימן "אנחנו מאמינים בשמיים פתוחים בין ישראל לאירופה, אבל חושבים שצריך לבצע זאת בהדרגה," אמר היום כרסטן צאנג, מנכ"ל לופטהנזה בישראל, בפגישה עם כתבי תעופה בתל אביב. "ביקשנו מהממשלה שלנו לדאוג לכך שההסכם בין ישראל לבין אירופה ייושם בזהירות ובאחריות, באופן הדרגתי על פני מספר שנים ובצורה שווה והוגנת לכל הצדדים. ברור לכולם שאם ההסכם יופעל בבת אחת, נניח ב-1 במאי הקרוב, תהיה כאן מהומה גדולה וייגרם הרבה נזק לכל הענף." בדברים אלה מיישר מנהל החברה הגרמנית בישראל עמדה עם חברות התעופה הישראליות ובראשן אל על, הדורשות משר התחבורה מקדמי ביטחון רבים לפני הכניסה למשטר שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי. עוד אמר צאנג כי לופטהנזה מתכננת לפתוח קו חדש בין ברלין לת"א, החל ב-3 ביוני, עם פתיחתו של נמל התעופה הבינלאומי החדש בברלין, נמל ברנדנבורג וילי ברנדט. השירות יפעל בתדירות של פעמיים בשבוע, בימים שבת וראשון, עם המראה מברלין בשעה 08:30 והמראה מתל אביב בשעה 17:15. רת"א טרם אישרה את שתי הטיסות השבועיות לברלין, אולם צאנג הביע את ביטחונו כי האישור יתקבל בימים הקרובים. החברה כבר העלתה טיסות אלה למערכות ההפצה והן מוצעות לנוסעים עם ההערה: "בכפוף לאישור". גורם בכיר בענף התעופה אמר היום כי אינו מופתע מעמדתה של לופטהנזה בנוגע להסכם השמיים הפתוחים. "לופטהנזה היא אחת מחברות התעופה הזרות הגדולות בנתב"ג, וההסכם עם האיחוד האירופי מאיים על מעמדן של כל החברות המחזיקות כיום נתח שוק משמעותי בטיסות בין ישראל לאירופה. נכון שהאיום החמור ביותר הוא על חברת אל על," המשיך אותו גורם, "שלגביה זה עלול להיות עניין של להתקיים או לחדול. אבל גם החברות הזרות הוותיקות יודעות כי במשטר של שמיים פתוחים עם אירופה כיחידה אחת הן יאבדו נתח שוק והכנסות לחברות לואו קוסט שיגיחו חדשות לבקרים ויזנבו בהן מכל כיוון ומכל יעד." 01/04/2012 |