ביקוש גובר לתיירות אירועים וספורט
מאת חגי רוזן ספי דונר, מפעיל האתר "טיקטינגו", מספר על הסגמנט הצומח של ענף התיירות ועל ההזדמנות של סוכן הנסיעות להרחיב את סל מוצרים ללא מאמץ ובאמינות מלאה. האינטרנט שינה את פני הענף ללא הכר ומשאיר בידי סוכן הנסיעות שולי רווח קטנים והולכים. הפתרון: הרחבת סל המוצרים המוצע בסוכנות. ספי דונר, הבעלים והמנכ"ל של Sports Events 365, הפועלת בישראל דרך אתר טיקטינגו, מספר כיצד האתר עוזר לסוכן להציע ללקוחות מוצר מבוקש: כרטיסים לאירועי ספורט ומופעים בחו"ל ללא מאמץ ובאמינות מלאה. מן הסטטיסטיקה העולמית עולה שתחום תיירות האירועים הוא מהצומחים ביותר בענף.
- ספי דונר, כולנו מכירים את הנושא: כדי לשרוד בענף יש להרחיב כל הזמן את היצע המוצרים ולהיכנס לנישות חדשות. מהי הבשורה של טיקטינגו? הבשורה היא שניתן להרוויח כסף מתיירות האירועים והספורט. אנחנו עושים זאת וגם כל סוכן יכול לעשות זאת. הכלים של חברת ספורטס איוונטס 365 הם יעילים ואמינים. דבר ראשון, אנו מציעים כרטיסי כניסה לאירועי ספורט והופעות בחו"ל, שהם מוצר מבוקש שלא תמיד קל ללקוח הקצה להשיגו, בגלל מכשול שפה או בגלל חוסר ידע או בגלל חשש ולכן לסוכן יש תפקיד חשוב מבחינתנו של יידוע וייצוג, תפקיד שתמורתו אנו נותנים לסוכן עמלה ועושים זאת ברצון ובשמחה. דבר שני, אנו מציעים בסיס נתונים רחב מאוד, של עשרות אלפי אירועים בשנה. כלומר, מידע מבוקש ומגוון שניתן להשתמש בו ולהטמיע אותו באתר הסוכנות/הסיטונאי גם כדי "לעבות את הדוקט" וגם כמוצר שמניע רכישה של חבילת תיירות שלמה.
- לדבריך, לטיקטינגו יש קשר מובהק עם ענף התיירות. תוכל להסביר? לפני כשלוש שנים קיבלתי החלטה אסטרטגית שהמפתח לעתיד החברה נמצא בשיתוף פעולה הדוק עם חברות מתחום התיירות. מדוע? משום שהמודל הוא מודל WIN-WIN קלאסי, שבו כולם מרוויחים. הסוכנים נהנים ממוצר חדש ומבוקש שמעניק להם עמלה יפה ומאפשר להם למכור עוד טיסות ומלונות. אנחנו נהנים מערוץ הפצה פורה. הלקוח נהנה גם כן. הוא נחשף למספר עצום של אירועי ספורט והופעות ברמה בינלאומית וכתוצאה ישירה מגדיל את יכולת הבחירה שלו מה לצרוך ואיפה לבלות. אתר טיקטינגו, ובעצם כל חברת Sports Events 365 על כל פעילותה הבינלאומית, עושה מאמצים ליצור סינרגיה עם מספר מקסימאלי של חברות תיירות.
- אפשר למצוא באינטרנט כרטיסים מכל מיני מקורות. למה כדאי לסוכן לקנות דווקא אצלכם? יש לכם שם מצוין אבל לא תמיד אתם הכי זולים. אנחנו עובדים קשה מאוד לבנות את השם שלנו. כל המחירים מוצגים באתר וב-80% מהמקרים אנחנו נותנים אישור מיידי להזמנה. ברגע שהתקבל אישור על הכרטיסים, האחריות היא מלאה ותמיד נספק את הכרטיסים ללקוח, גם בהפסד. מדוע? משום שאנחנו מבינים שהרוב המכריע של לקוחותינו טס במיוחד לאירוע. המוניטין שלנו חיוניים לנו. יש לנו ממש אוסף של מכתבי תודה מלקוחות מרוצים. אני מאוד גאה בזה. אנו מציידים כל לקוח בטלפון חירום שזמין שבעה ימים בשבוע, כך שאין מצב שבו אי אפשר למצוא אותנו. תמיד יש מענה וטיפול. לגבי המחירים - מחירינו בהחלט תחרותיים, ואנחנו סוחרים במישרין עם 60 מועדוני כדורגל מהמובילים באירופה. להשלים את ההיצע, אנחנו נעזרים בספקים, אבל לא קונים מכל ספק זול שפונה אלינו, רק מאלו שמבינים שכל לקוחותינו הם תיירים שטסו במיוחד למשחק וחותמים בהסכם מסודר על נכונותם להפסיד כסף, אבל לא לאכזב את לקוחותינו. פה פועל לטובה יתרון הגודל - העובדה שאנחנו מוכרים קרוב ל-2,000 כרטיסים בחודש, 30% מזה לישראלים, גורמת לכך שאנחנו לקוח גדול של רוב ספקינו, והם לא יעלו על דעתם לפגוע בנו. סוכן נסיעות שלא רוכש כרטיס מאיתנו עשוי ליפול באחת משתי מלכודות: (א) בשנתיים האחרונות קמו בארץ כמה חברות תיירות ספורט קטנות. רצוי לבדוק היטב ממי קונים. (ב) רכישה מאתרים זרים מבלי לקרוא את האותיות הקטנות גם היא מסוכנת. ברובם נאמר במפורש - לא קיבלת את הכרטיס, תקבל החזר מלא על מחירו, מה שכמובן ממש לא מספיק במקרה של תייר.
- יש לכם גם לקוחות בחו"ל. מה הסיפור של החברה שלכם? החברה קמה בראשית 2006 והיא מעסיקה היום 22 עובדים. אנחנו מפעלים אתרים ב-11 שפות, ויש לנו לקוחות ב-120 מדינות. מנוע החיפוש שלנו נותן לנו יתרון גדול, שכן הוא בעל ערך רב לתיירים מכל הסגמנטים. הלקוחות שלנו הם מטיילי פנאי, חובבי סקי, אנשי עסקים (גם בשילוב עם תערוכות) ועוד ועוד. הם יקדימו טיסה ללונדון כדי "לתפוס" משחק, הם יטוסו לארגנטינה ויעצרו 24 שעות במדריד, הם יזמינו את לקוחותיהם למשחק במקום ארוחה עסקית. יותר ויותר ספקי תיירות נכנסו בשנים האחרונות לתחום שנקרא Activities, ואנחנו כנראה החברה המובילה בעולם מבחינת היכולת לתת פתרון מלא לכרטיסי ספורט לחברות תיירות. בין לקוחותינו: גו גלובל, גולדן טורס, אקספדיה ולופטהנזה שאיתה אנחנו משתפים פעולה באתר שמיועד לנוסעים המתמידים שלהם. 27/03/2012 |