אלרוב חנכה את מלון קונסרבטוריום באמסטרדם
מאת גיורא נוימן לאחר שנתיים של שיפוץ מקיף פותחת קבוצת אלרוב (באמצעות החברה "אלרוב מלונות יוקרה") את מלון הקונסרבטוריום באמסטרדם, המלון הראשון באוסף מלונות היוקרה של החברה באירופה. מלון הקונסרבטוריום שוכן במוקד התרבותי של העיר הקוסמופוליטית, בלב אזור המוזיאונים והגלריות ולצד מתחם הקניות היוקרתי של העיר. את המבנה עצמו קנתה קבצת אלרוב לפני כשנתיים, במחיר של 50 מיליון אירו, ועל כך הוסיפה 107 מיליון אירו לשיפוצים, ובסך הכל השקיעה במלון החדש 157 מיליון אירו. מלון הקונסרבטוריום מביא עימו קונספט אירוח חדש: 129 חדרים וסוויטות בשטח החל מ-30 מ"ר ועד 170 מ"ר, בתוך מבנה היסטורי בן שמונה קומות ששימש את הקונסרבטוריום (בית הספר הגבוה למוסיקה) של אמסטרדם. שליש מהחדרים הם דופלקסים. הבניין, שנבנה במקורו בשנת 1897 בסגנון ניאו גותי, שופץ ועוצב מחדש על ידי מעצב העל והאדריכל האיטלקי פיירו ליסוני, שעיצב גם את מלון ממילא בירושלים. במלון, ששטחו הכולל 20,000 מ"ר, קומות בילוי ועסקים רבים, בהם אולם אירועים, מרכז עסקי, חדרי ישיבות המצוידים במיטב הטכנולוגיה, מסעדת בראסרי, מסעדת שף, בר אקסקלוסיבי ומתחם הוליסטי הכולל בריכת שחיה וספא, חדר כושר, בר אורגני ומרכז יוגה ופילאטיס. לדברי ג'ורג'י אקירוב, מנהל התחום המלונאי בחברת אלרוב, "המבנה נשמר ושוחזר בקפידה ופונה לאורח 'המבין והמתוחכם' של המאה ה-21, שוחר ההיסטוריה, האמנות ומעריך לייף סטייל. ההחזון של המלון הוא לתת לאורח להרגיש בבית ועם זאת לקבל חוויית אירוח תרבותית, חברתית וקולינרית מלאה וייחודית." לצד הקולינרי במלון אחראי השף ההולנדי המפורסם סחיו ואן-קובורדן (Schilo Van Coevorden), שסגנון בישולו מורכב מחומרי גלם מקומיים איכותיים תוך שמירה על פשטות ועונתיות. במלון לובי אלגנטי תחת גג זכוכית. כן נמצא בחלל הלובי מבנה זכוכית נפרד בו יכולים האורחים לקיים פגישות עסקיות, מפגשים בלתי פורמאליים ואירועים עסקיים ופרטים. החלל האלגנטי של הלובי מעוטר בספות קטיפה ובתוכו ממוקמת מסעדת בראסרי המשקיפה על הרחוב בו נמצא ביתו של ואן גוך ומציעה תפריט עונתי ומנות מקומיות מחומרי גלם אותנטיים של האזור ומטבח פתוח להנאת המבקרים. בנוסף למסעדת הבראסרי מציע המלון מסעדת שף. במלון הקונסרבטוריום 13 סוגים של חדרים ביניהם חדרי אירוח סטנדרטיים, חדרי אירוח דופלקס, חדרי דלקס, חדרי דופלקס דלקס, סוויטות, סוויטות דופלקס וסוויטת פנטהאוז המשתרעת על פני 4 קומות. המחירים נעים החל מ-375 אירו ועד 1,435 אירו ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר. במסגרת הפעילות המלונאית של הקבוצה באירופה היא עומדת לפתוח בלונדון בחודש יוני, כמה ימים לפני תחילת האולימפיאדה, מלון נוסף בשם "קפה רויאל", בן 160 חדרים. המלון ממוקם בריג'נט סטריט מס' 68, על גבול מייפר וסוהו, בבניין היסטורי בשם זה. בניין קפה רויאל, שנבנה במחצית המאה ה-19 בסגנון "בל אפוק" שימש במשך כמה דורות כמסעדה וכמקום יוקרתי למפגשים חברתיים של החברה הגבוהה בלונדון. קבוצת אלרוב חכרה את המבנה בחכירה ארוכת טווח של 125 שנה, ומשקיעה בו 90 מיליון ליש"ט. מלון שלישי של הקבוצה באירופה הוא מלון לוטסיה בפריז שברובע סן ז'רמן. המלון הוא אחד מששה ארמונות פריאים שהפכו למלונות יוקרה, והיחידי מביניהם הממוקם בגדה השמאלית. במלון 231 חדרים וסוויטות, אולמות אירועים, מרכז עסקים, מסעדות וספא. מלון לוטסיה מנוהל על ידי חברת ניהול חיצונית עד שנת 2013, שבה יעבור שיפוץ מקיף ויימסר לניהול מטעמה של אלרוב, כמו שני אחיו שבאמסטרדם ובלונדון. על פי הדיווח של קבוצת אלרוב לבורסה, ההשקעה הכוללת ברכישת שלושת המלונות באירופה, שיפוצם והסבתם למלונות צפויה להסתכם בכ-2.7 מיליארד שקלים. "ב-2013 נרצה לאתר מלון נוסף באירופה, בעיר מובילה כמו מילאנו, רומא, ברלין או ברצלונה, כשהיעד הוא להוסיף מלון בכל שנה או שנתיים," אומר ג'ורג'י אקירוב. אגב, גם תל אביב בהחלט באה בחשבון. "תל אביב מאוד מעניינת אותנו," אומר ג'ורג'י אקירוב, אבל אנחנו לא מוכנים להתפשר. נחכה עד שנמצא את המקום הנכון, מושלם לטעמנו." בישראל מנהלת החברה שני מלונות בבעלותה: מלון מצודת דוד (384 חדרים) ומלון ממילא (194 חדרים וסוויטת), שניהם בירושלים. העודף התפעולי של שני המלונות ב-2011 הסתכם ב-68.5 מיליון שקלים, לעומת 78.8 מיליון שקלים ב-2010.
אז מה זה "מלון לייף סטייל"? קבוצת אלרוב היא חברת ציבורית מהגדולות במשק, המתמחה באחזקה וניהול של נדל"ן מניב. ב-1998 נכנסה לראשונה לתחום המלונאות, כשהמלון הראשון שלה היה מצודת דוד בירושלים. בחמש השנים הראשונות נוהל המלון על ידי רשת הילטון ואז עבר לניהול החטיבה המלונאית של הקבוצה, חברת אלרוב מלונות יוקרה. המלון השני, מלון ממילא, נפתח ב-2009, ושניהם נחשבים בין המלונות היוקרתיים בישראל. לפני שש שנים, תוך כדי בניית מלון ממילא, החליטה קבוצת אלרוב להיכנס לתחום המלונאות גם באירופה. "עברו כמה שנים, ואנחנו גאים מאוד במה שעשינו מאז," אומר ג'ורג'י (גיא) אקירוב, מנהל התחום המלונאי בקבוצה וגם בנו של בעל השליטה, אלפרד אקירוב. אקירוב ג'וניור מספר בתמצית על גישתו: "אנחנו לא מקימים רשת מלונות אלא אוסף מלונות. מה ההבדל? לכל המלונות די-אן-איי קבוע אבל הם לא העתקים אחד של שני. כל מלון משלב מורשת מקומית ייחודית, כל מלון מביא ללובי ולחדרים משהו מהעיר שבה הוא נמצא. העיצוב, האווירה והאופי של כל מלון משלבים בין חוויית אירוח בסטנדרט העכשווי הכי גבוה לבין המורשת ההיסטורית של הבניין והעיר. כל זה יוצר מלון לייף סטייל הפונה לאורח המבין והמתוחכם." מיהו האורח "המבין והמתוחכם" לא קשה לנחש - כל מי שידו משגת והוא מוכן לשלם את המחירים המתוחכמים. אבל מהו "מלון לייף סטייל"? בירור קצר עם ג'ורג'י אקירוב מאשר את שחשבנו מלכתחילה - זהו האח הגדול והמרווח של "מלון הבוטיק". כמו הבוטיק הוא ייחודי ובעל אופי חד פעמי, אבל בעוד שלבוטיק יש בדר כלל לא יותר מכמה עשרות חדרים, הלייף סטייל הוא מלון גדול של מאות חדרים. 27/03/2012 |