09.05.2025
 
הסוכנים הצילו את כספי רוב הנוסעים של ספנאייר ומאלב

 

שירות חדשות תיירות

 

סוכני הנסיעות הצליחו להציל את כספי הלקוחות של חברות התעופה ספנאייר הספרדית ומאלב ההונגרית, שקרסו בחודש האחרון. לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה בשתי החברות בחודשים דצמבר 2011 וינואר השנה ולא קיבלו את התמורה, יקבלו את כספם חזרה מהסוכנים.

כמחצית מסוכני הנסיעות בישראל נהגו לפי חוות הדעת המשפטית של פרקליטי התאחדות סוכני הנסיעות. חוות דעת זו קבעה כי זכותם לקזז את הסכומים בגין כרטיסים שנמכרו במהלך דצמבר וינואר ואשר לא נוצלו מתוך הסכום הכולל של התשלום החודשי שהיה עליהם להעביר ב-15 בפברואר לבי-אס-פי, המסלקה המשותפת של חברות התעופה. סוכנים שפעלו כך שמרו אצלם את כספי הלקוחות, ולפיכך יוכלו להשיב להם כספים אלה מיידית.

המחצית השנייה של הסוכנים פעלו לפי דרישות מערכת הבי-אס-פי, אשר תבעה לקבל את מלוא הכסף תמורת הכרטיסים שנמכרו, גם אם לא כובדו, ולפתוח בהליך של "ריפאנד" (בקשה להשבת הכסף מחברות התעופה, באמצעות הבי-אס-פי). בהליך זה השבת הכספים לנוסעים עלולה להיות ארוכה יותר.

אירגון התעופה העולמי יאט"א, המפעיל את מערכת הבי-אס-פי, הודיע לפני שבועיים כי הגיע להסכם עם מאלב, לפיו החברה תדאג להשיב למערכת את כספים ששולמו תמורת כרטיסי טיסה שלא נוצלו. לגבי נוסעי ספנאייר המצב עדיין אינו ברור.     

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אומר כי הסוכנים פעלו לפי הסיסמה "עם יועץ תיירות אתה לא לבד", נאבקו למען לקוחותיהם והגיעו להישג חסר תקדים - עד כה, כאשר קרסו חברות תעופה, כספי הלקוחות ירדו בדרך כלל לטימיון.

עוד אמר יוסי פתאל כי ההתאחדות תמשיך לפעול אצל מוסדות המדינה הרלוונטיים במטרה להגביר את ביטחון כספי הלקוחות, בעיקר בעת הנוכחית המאופיינת בחוסר יציבות של חברות תעופה רבות. פתאל קרא למשרד התחבורה לפעול בעניין בהקדם.

26/02/2012