מנהל השיווק הבינ"ל של קרניבל: "ישראל היא אחד מעשרת השווקים הגדולים שלנו"
מאת גיורא נוימן ג'סטין פרנץ', מנהל השיווק הבינלאומי של ענקית הקרוזים קרניבל, הגיע ממיאמי לאילת להשתתף כנותן חסות בכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות, לפני עשרה ימים. חדשות תיירות ניצל את הזדמנות לשמוע ממנו מה הוא חושב על השוק הישראלי.
- אתה אחראי על השיווק של הפלגות קרניבל ב-83 מדינות בעולם. עד כמה אתה בקיא בשוק הישראלי? נכנסתי לתחום השיווק הבינלאומי לפני כשנה ולמדתי להכיר את נתוני השווקים השונים, בוודאי של 10 המדינות הגדולות ביותר מבחינתנו. וישראל היא אכן אחת מעשר הגדולות, לצד מדינות כמו קנדה, אנגליה, גרמניה, איטליה, אוסטרליה, יפן וניו זילנד. שיעורי הגידול בישראל הם אדירים, פשוט אדירים. בשנים 2009 ו-2010 לא היו לנו הפלגות בים התיכון, אז לא הרגשנו אצלכם גידול משמעותי. אבל ב-2011 חזרנו להפליג מברצלונה, עם קרינבל מג'יק, הפלגות שהיו פופולריות מאוד אצל הישראלים. ברצלונה קרובה יותר, הטיסה לשם זולה יותר, ואז רשמנו גידול מדהים במספר המפליגים.
- תמשיכו להפליג באירופה גם השנה? כן, בהחלט, עד נובמבר, ואז האונייה תחזור לארה"ב. יהיו לנו הפלגות של 12 יום שיגיעו מברצלונה עד ונציה.
- וב-2013? התוכנית לשנה הבאה תתפרסם בעוד כשבועיים.
- איך משפיע עליכם אסון הקוסטה קונקורדיה? זו טרגדיה נוראה. כשתסתיים החקירה ויסיימו לבדוק מה בדיוק קרה בוודאי יהיה מה ללמוד ממנה, ואת המסקנות יישמו כל חברות הקרוזים בעולם. בינתיים, למזלי, קוסטה לא בתחום אחריותי. ללקוחות יש הרבה שאלות, אבל אני לא מאמין שבגלל תאונה אחת הנוסעים יפסיקו להפליג לנופש. זה ענף של 50-60 מיליון לקוחות בשנה שמתאים לכל המשפחה - פרופיל המפליגים הוא רב דורי, החל מהסבא והסבתא וכלה בנכדים.
- איך אתם ממצבים את עצמם מול המתחרים? מבחינתנו, התחרות היא לא עם חברות קרוזים אחרות אלא עם יעדי קרקע. לכן אנחנו לא אומרים לנוסעים "בואו להפליג עם קרניבל" אלא "בואו לקרוז".
- איך היחסים שלכם עם הנציגות הישראלית, מד קרוזס? הם השותף המועדף שלנו בישראל מאז 1989. האחריות שלהם היא לחנך ולהדריך את הסוכנים בישראל, להסביר להם את יתרונות הנופש בקרוז לעומת אפשרויות נופש אחרות, הם מכירים היטב את השוק, מדברים בשפה של הישראלים - ואנחנו מאוד מרוצים מהעבודה שלהם. 13/02/2012 |