09.05.2025
 
הפתרונות של יאיאסופט לתיירות הפנים והנכנסת

 

מאת יאיר חן, מנכ"ל בית התוכנה יאיאסופט (YayaSoft)  

בשלוש השנים האחרונות ביצענו מהפכה שקטה בתחום תיירות הפנים. מטרתנו הייתה להדביק את הפער הטכנולוגי שהיה קיים בשוק בין מערכות ההתיירות היוצאת למערכות תיירות הפנים. כיום הפיתרון השלם שלנו לסוכנויות כולל ארבעה רכיבים עיקריים: אתרי אינטרנט עם אפשרות לביצוע הזמנות באישור מיידי, מערכת לסוכן שמציגה ומשווה מחירוני בתי המלון עם אפשרות לביצוע הזמנות באישור מיידי, מערכת בק אופיס שמטפלת בכל סוגי ההזמנות הקיימות היום בתחום (כגון אף-איי-טי, קבוצות בהרשמה, לקוחות עיסקיים, טיולים מאורגנים, הנהלת חשבונות לקוחות וספקים וכדומה) ואפליקציות סלולריות.

בנוסף, חלק מלקוחותינו הם סיטונאי תיירות פנים ותיירות נכנסת שמשווקים את המוצרים שלהם באמצעות מערכת ההפצה הסיטונאית שלנו. אותם משרדים נהנים בעצם ממערכת LDS נוחה ופשוטה של מוצרי תיירות פנים / נכנסת שמציגה להם סיטונאים שונים לבחירתם (קשרי תעופה, ארקיע, השטיח המעופף וכדומה) ומאפשרת להם ביצוע הזמנה באישור מיידי בהתאם לתנאי האשראי שהוגדרו להם על ידי הסיטונאי.

המערכת הראשונה שבנינו לסוכנים הייתה בק אופיס, אבל בשנים האחרונות הבנו שחייבים לפתור את כל נושא המחירונים של בתי המלון בארץ. מי שעוסק בתיירות פנים בוודאי יסכים איתנו שנושא מחירוני בתי המלון הפך לסוג של סיוט עבור הסוכנויות בעקבות שינויי המחירים שמתבצעים באופן תכוף על ידי המלונות, שנובעים בעיקר משינוי הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי.

ודרך אגב, נכון להיום גם מחירוני האינקומינג מתחילים להשלים את הפער ולהתנהג כמו מחירוני תיירות הפנים.

יאיאסופט שמה לה כיעד להגדיל ככל שניתן את כמות המלונות שאפשר לבצע מולם הזמנה באישור מיידי ובעצם לייצר אוטומציה מלאה עבור סוכנות הנסיעות החל משלב חיפוש ועד ביצוע ההזמנה מול המלון כולל סגירה חשבונאית מלאה מול הלקוח ומול הספק.

וכך, משנת 2009 התחלנו לספק ללקוחות שלנו את כל המידע ומחירוני בתי המלון בארץ כאשר התמקדנו יותר ויותר בבניית ממשקים המאפשרים ביצוע הזמנות באישור מיידי אל מול חלק נכבד מהרשתות והמלונות. התוצאה הייתה עליה משמעותית בכמות ההזמנות אצל אותם סוכנים שרכשו מאיתנו את המערכות הללו וכמובן ליעול וחיסכון בצד האופרטיבי אצלהם.

כיום אנחנו מחזיקים במספר המלונות הגדול ביותר שניתן לבצע מולם הזמנות כאלו באישור מיידי, מדובר ב 115 מלונות אבל אין לי ספק שהמספר הזה רק יגדל.

באופן עקרוני, המוצרים שלנו נבנים כל הזמן מתוך הגדרת הצרכים של הלקוחות (קשרי תעופה, דקה 90, אשת, ארנון פז, דיזנהויס וכדומה), שהיום מתפתחים בקצב מהיר מאי פעם בהתאם לשינויים החלים בטכנולוגיה, מתייעלים ומשפרים תהליכים כולל תהליכי שיווק במדיה הדיגיטלית שהפכו ממזמן לשטח הפירסומי העיקרי.

זה גורם לנו ליצור פיתרונות מאוד ספציפים לכל אחד מהם למשל הקמת "צי" של אתרי אינטרנט, אתרים לאירגונים, אפליקציות סלולריות, מערכות מותאמות פרוייקטים, שילוב מוצרי חו"ל ועוד.

גם לבק אופיס מתווספות כל הזמן יכולות שתומכות בפלטפורמות שהזכרנו מקודם כגון סינכרון מלא בהזמנות באישור המיידי, רישום אינטרנטי לקבוצות בהרשמה, ניתוחים שיווקים, ממשקים למערכות BI ו-CRM שבסופו של דבר עוזרות לנהל ולנתח את כל הפעילות האינטרנטית והשיווקית שהשתנתה בשנים האחרונות.

אני חושב שהיום יותר מאי פעם אנחנו נותנים כלים לכל סוג של פעילות בתחום בו אנחנו מתמחים ונמשיך לפתח אל מול האתגרים שמציב לנו השוק שכמו שאנחנו מכירים אותו הוא מעניין היום יותר מתמיד.

31/01/2012