09.05.2025
 
משנה למנכ"ל אופיר טורס: לא צריך להיכנס לפאניקה

 

גיורא נוימן ריאיין את יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס

אתם שואלים אותי לגבי הציפיות ל-2012. כדי לענות על כך צריך קודם כל ללמוד את השנה שחלפה. ובכן, אם לסכם את 2011, זו היתה שנה מאוד מעניינת - שנה בצל המשבר הכלכלי העולמי, בצל האביב הערבי ובצל המחאה החברתית בקיץ. אם מישהו היה צופה לפני שנה שלושה פרמטרים כאלה במקביל, היינו צוחקים ואומרים שבתנאים כאלה מוטב לסגור את הענף וללכת הביתה.

אז נכון שהיו חברות תעופה שהפסידו ב-2011, ונכון שהיתה ירידה בתיירות הנכנסת ובתיירות הפנים. אבל בתנועה היוצאת נרשמה למרות הכל עלייה יפה של 6%, ובסך הכל השנה לא היתה גרועה במיוחד.

על רקע כל זה, אני סבור שעל 2012 צריך להסתכל כשנת הריאליזם. חברות התעופה לא ישדרגו ציים וחלקן יצמצמו את היצע המושבים. נראה בה הרבה מבצעים והוזלות בטיסות, והלקוח העיסקי ימשיך לחסוך ולצמצם. נכון שזו לא התמונה הוורודה שהיינו רוצים לראות, אבל בסך הכל אני סבור ש-2012 גם אם לא תהיה השנה הכי טובה, היא תהיה לא פחות טובה מ-2011.

אין סיבה להיכנס לפאניקה אבל יש להתכונן לתקופה לא פשוטה - לצמצם הוצאות, לגלות זהירות בהתחייבויות ובעיקר לא להיגרר לתחרות פרועה במחירי הפסד.

 

- בסך הכל אתה נשמע אופטימי?

אנחנו באופיר טורס אופטימיים אבל זהירים. גם בשנים הטובות ביותר פעלנו בזהירות ובאופטימיות. זו הנוסחה המנצחת.

באופיר טורס אנחנו צופים השנה המשך הגידול בקרוזים, למרות האסון של קוסטה קונקורדיה. מאז שטורקיה ירדה ממפת היעדים, הלקוח הישראלי למד שהקרוזים הם תחליף נהדר למועדונים הטורקיים. באף-איי-טי אנחנו צופים השנה גידול, כולל ברכבות, והטיולים המאורגנים הקלאסיים שלנו ועולם הספא ימשיכו כרגיל.

 

- אתה גם חבר ועד ההתאחדות. היתה לכם בהתאחדות עוד שנה של מאבקים.

שנה של הישגים עצומים, בעצם שנתיים. ההישג הגדול הוא שבשנתיים אלה הענף שינה את פניו ללא הכר. יש לנו הישגים בתחום החקיקה להגנת הצרכן, עמלות צולבות, מע"מ על דמי טיפול ומלונות בחו"ל, בלמנו את הניסיון של יאט"א לכפות את חלטה 818G, ומעל הכל - פסק הדין שקיבלנו בתביעה נגד לופטהנזה וסוויס. אני מאמין שכל סוכן נסיעות מרגיש סוף סוף שהצלחנו לשקם את הכבוד הענפי.

הענף כיום הרבה יותר מלוכד לעומת מה שהיה בשנים קודמות, הסוכנים הקטנים והגדולים משתפים פעולה שכם אל שכם והרשת החברתית שהקמנו פורחת - יותר מ-600 חברים, גם מנהלים וגם עובדים מהשורה, שותפים לקהילה פעילה ועירנית שבה מחליפים מידע מקצועי, מלמדים זה את זה ומתגייסים לעזור אחד לשני.

31/01/2012