הרץ: הפכנו לספק השני בגודלו בשוק
גיורא נוימן ריאיין את עמוס מרטינז, מנהל תחום השכרות חו"ל בחברת הרץ את שנת 2011 סיימנו עם גידול מרשים בפעילות ובנתח השוק, גידול שבזכותו טיפסנו למקום השני מבין החברות העוסקות בהשכרות רכב בחו"ל. אחרי שעקפנו את אוויס, כעת רק לאופרן יש נתח שוק גדול משלנו. אם נמשיך לגדול בקצב הזה, תוך שנתיים שלוש נהיה במקום הראשון.
- כמה מתוך זה בזכות סוכני הנסיעות? הרבה מאוד. יש לנו שיתוף פעולה מצויין עם הסוכנים. כל הרשתות בלי יוצא מהכלל גדלו אצלנו ב-2011 בצורה מדהימה. התוצאות מוכיחות ששיתופי הפעולה מקדמים ומועילים לשני הצדדים. המדיניות שלנו בעניין זה ברורה וחד משמעית: אנחנו שומרים על האינטרס של הסוכן בכל תנאי, מתגמלים אותו בנדיבות בעמלות ובעמלות יתר, בפרסים ובמתנות, וזה מוכיח את עצמו. בהזדמנות זו אני רוצה לברך את הבאים לכנס ההתאחדות באילת ולאחל לכולם המשך שיתוף פעולה פורה ב-2012.
- איזה חידושים מתכננת הרץ לעונה הקרובה? יש לנו הרבה תוכניות. קודם כל, החלטנו להתמקד ולהשקיע מאמץ בשווקים חדשים בחו"ל - במזרח הרחוק, במזרח אירופה ובדרום אמריקה. במזרח הרחוק נתחיל קודם כל בתאילנד, שם יש להרץ עשר תחנות, שתיים מהן בנמלי התעופה של בנגקוק ופוקט. בקרוב יהיו לנו חבילות לנוסע העצמאי, בשיתוף עם נויה תיירות, ואולי גם רויאל ג'ורדניאן תצטרף. במקביל, אנחנו בודקים אפשרות להיכנס ליעדים מעניינים נוספים במזרח הרחוק כמו סין והודו. במזרח אירופה ניתן פוש רציני ברומניה, בולגריה, פולין, סלובניה, סלובקיה, צ'כיה. בשוק לדרום אמריקה אנחנו מובילים כבר היום, אבל הכוונה היא לשים דגש נוסף על המחירים והזמינות הטובה. נצא בקמפיין פרסומי כדי לחדד את הנושא, כי לא כולם מודעים לאופציה לשכור רכב בדרום אמריקה. במקביל נמשיך להשקיע ביעדים הפופולריים המסורתיים, נציע מחירים אטרקטיביים ונצא בקמפיין גדול עם דגש על איכות השירות בהרץ לעומת המתחרים. המחירים הם הרי דינמיים ומשתנים כל העת, עולים ויורדים. אבל השירות הוא דבר יציב וקבוע. לכן החלטנו להתמקד השנה בערך המוסף של השירות ללקוח - יתרונות כמו און ליין צ'ק אין, ג'י-פי-אס, גודל ופריסה מצויינת, או השירותים המיוחדים שמקבלים חברי מועדון גולד העולמי של הרץ. לקוח גולד שמגיע לנמל תעופה בחו"ל לא צריך כלל לגשת לדלפק הקבלה. המכונית מחכה לו מוכנה בעמדה, הוא רואה את שמו ואת מיקום המכונית על גבי לוח אלקטורני, או מקבל את המידע בסמ"ס, ניגש למכונית, מתניע ונוסע. בארה"ב יש עוד שירות חדש ללקוחות גולד שנקרא "הרץ צ'ויס" - אם המכונית שהכינו לך לא לטעמך, תוכל לבחור במכונית אחרת הניצבת באותה שורה.
- איך אתם נערכים לכניסה של טריפטי ודולר לשוק הישראלי? זה מוצר לואו קוסט, שונה מאוד מהמוצר של הרץ, לכן אנחנו לא מרגישים מאויימים. אבל אם מישהו מסוכני הנסיעות מעוניין בכל זאת במוצרים כאלה, אז גם להרץ יש מותג לואו קוסט שנקרא אדוונטג'. החברה פרוסה היטב בארצות הברית ונכנסת כעת גם לאירופה. 31/01/2012 |