09.05.2025
 
מנכ"ל מגה תיירות: איך לרצות את הילדים

 

גיורא נוימן ריאיין את אבי סמנון, מנכ"ל מגה תיירות

- החודש חגגתם 18 להקמת טיולי מגה. החברה כבר יותר קשישה מקהל היעד העיקרי שלה, הילדים בטיולי המשפחות.

מה שנכון, ואולי בגלל זה החלטנו לאחרונה לפתוח מחלקה גם לטיולי הגיל השלישי.

לשמחתי, אני חייב לציין שבשנים האחרונות יש לנו רבה נחת ורואים את פירות ההשקעה הגדולה במהלך השנים בעבודה קשה, במחשבה ובפיתוח המוצרים שקרא טיולי משפחות. אם להשוות לעולם הספורט, אנחנו מרגישים כמו רצי מרתון שעברו כבר את הקילומטרים קשים ועכשיו זה כבר הולך להם חלק. שנת 2011 היתה אחת השנים המוצלחות ביותר בתולדות החברה, עם גידול של 20% במספר המטיילים לעומת 2010, שגם היא היתה לא רעה, וכל זאת, חשוב להזכיר, בלי להשקיע בפרסום במדיה הארצית.

 

- אז איך יודעים עליכם?

המלצות מפה לאוזן, מלקוחות מרוצים ומסוכני הנסיעות. הקשר עם הסוכנים הוא התחום שבו אנחנו משקיעים הכי הרבה מבחינה שיווקית. הסוכנים אוהבים לעבוד איתנו כי הם יודעים שהמוצר מצויין ושהלקוחות יחזרו מאוד מרוצים, ואנחנו אוהבים לעבוד עם הסוכנים כי הם עושים בשבילנו עבודה טובה.

מבחינתי, אחת האינדיקציות החשובות להצלחה היא לא רק המספרים אלא גם רמת שביעות הרצון של הלקוח. ובתחום זה יש לנו תוצאות מצויינות. אמנם לא אפס תקלות, כי בהיקף כזה של פעילות תמיד יכולה להיות תקלה - אבל בהחלט שואף לאפס.

שביעות הרצון מתבטאת בשיעור עצום של לקוחות חוזרים. פעם המשפחה כולה נוסעת, אחר כך הסתבא נוסעת עם נכד אחד, שנה אחר כך היא נוסעת עם נכד אחר וכו'.

בכל שנה אנחנו משתדלים לחדש ולגוון את המוצרים. בשנה שעברה יצאנו עם "חגיגת בר מצווה" שהוכיחה את עצמה כהצלחה, אבל השנה החלטנו להוסיף לגילאי בר המצווה גם מתנות, חגיגות וארוחת ערב. הרי בסופו של דבר אנחנו מדברים על משפחות שיוצאות לטיול עם הילדים, וכל אירוע כזה שמגבש את המשפחה תורם להצלחת הטיול. בקיצור, אנחנו חושבים כל הזמן איך לרצות את הילדים.

 

- אפשר לרצות את הילדים הישראלים המפונקים?

קשה, אבל מסתבר שאנחנו מצליחים. אנחנו משתדלים תמיד להקדים קצת את השוק, לחדש משהו, ובגלל כך לדעתי הקולגות המתחרים די ויתרו לנו, הרימו ידיים ולא מתאמצים לקחת מאיתנו תנועה אלא פונים לכיוונים אחרים. הם הבינו שמי שלא מתמחה בתחום מתקשה לקחת את הלקוחות שלנו.

 

- אגב תחומים אחרים. גם אתם נכנסים לתחומים חדשים, כמו טיולי גיל הזהב או טיילור מייד.

בטיולים לדור השלישי, בינתיים, יש לנו הרבה פחות הצלחה, למרות העובדה שהטיולים איכותיים ולמרות היתרן המרכזי שלנו, שהוא המחירים הסבירים, בניגוד למתחרים שהיו עד כה לבד בשוק.

הטיולים בנויים לפי כל הפרמטרים הדרושים - שתי ארוחות ביום, רופא מלווה ברוב הטיולים, מלונות במקומות מרכזיים או בשיט על הדנובה או הריין, וכל מה שדרוש למטיילים בגילים אלה. אני מאמין שגם אם זה ייקח זמן - שנה, שנתיים, שלוש - בסוף נצליח לשחזר גם בתחום הטיולים לגיל השלישי את ההצלחה של טיולי המשפחות.

את החבילות התפורות על פי דרישה אנחנו מייצרים במחלקת מגה בוטיק. הסוכנים יכולים להזמין באמצעותנו שירותים ביעדים רחוקים, בלי קשר לתחום המשפחות.

והנה משהו לאו דווקא שיווקי אבל צריך לעניין את כולם: באחרונה פתחנו את "מגה קלאב", מועדון לנוסעים מתמידים שהחברים בו מקבלים הנחה במחיר הטיול הבא. אנחנו לא גובים דמי חברות אבל מבקשים מהמשפחה המצטרפת לתרום לפחות 50 שקלים לעמותת "חיים". אני מספר זאת לא כדי להתהדר אלא בתקווה שגורמים אחרים בענף יאמצו את הרעיון ויחקו אותנו. ענף שמגלגל מיליארדים ראוי שיגייס עוד קצת ויתרום למטרות חברתיות.

31/01/2012