09.05.2025
 
אורי שנאבל, מנכ"ל סנורמה: בגלל קפטן מטומטם אחד

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- תגיד, אחרי שראית את תמונות קוסטה קונקורדיה, הצלחת להירדם בלילה?

האמת, למחרת בבוקר היה לנו סמינר לסוכני נסיעות. די היססנו אם לקיים אותו כרגיל או לדחות למועד אחר. בסוף החלטנו לערוך אותו כמתוכנן, ומהתגובות שקיבלנו מהמשתתפים למדנו שההחלטה היתה נכונה.

כל מי שמכיר את עולם הקרוזים יודע שהענף הזה, לשמחתנו, לא סבל מתאונות קשות כבר הרבה עשרות שנים וזה אחד המגזרים הכי בטוחים בתיירות. בטוח כמו לא לצאת בכלל מהבית, ואולי אפילו יותר. קפטן מטומטם אחד, חסר אחריות, שבוודאי ייענש בחומרה, לא יצליח להרוס ענף שלם עם מוניטין מעולים כמו נופש בשיט.

 

- אז מה, האסון הזה לא משפיע על הלקוחות הפוטנציאליים?

זה בוודאי גורם נזק. בשלושה ארבעה ימים אחרי המקרה לקוחות התקשרו, שאלו שאלות, היססו, אבל לא נרשמו ביטולים. מי שעוד לא יצא לשיט בוודאי חושש. אבל לקוחות שכבר הפליגו פעם אחת וראו במה מדובר, מבינים שהיתה פה טעות אנוש נוראה. כמו שאמר לי אחד הלקוחות: אם קברניט מטוס 747 יסטה מהמסלול ויעבור בטיסה נמוכה מעל הבית כדי לנופף לשלום לאשתו ויגרום לתאונה נוראה - מה, אחרי זה אני אפסיק לעלות לטיסות?

ממילא, ינואר הוא לא חודש שיא בהזמנות, כך שההשפעה היא קטנה. בגדול, עד התאונה בקונקורדיה הענף המשיך לצמוח בקצב מטורף של עשרות אחוזים בשנה. ואפילו אם בשבועות הקרובים הגידול ייעצר, אני מאמין שגם את שנת 2012 נסיים עם גידול יפה.

למי שמהסס, אני ממליץ בחום להיכנס לבלוג של אדם גולדסטין, נשיא רויאל קריביין ואדם רציני, שכותב על הסטנדרטים של בטיחות בשיט. החברות האמריקאיות מקפידות על כך מאוד.

 

- עד לתאונה, מה המגמות החדשות בתחום השיט?

משפחות. חד משמעית, זיהינו נטייה של משפחות שלמות לצאת לקרוזים. הגיל הממוצע בהפלגות הולך ויורד והגיע בשנה שעברה ל-35, וזאת בהשפעת העובדה שבכל הפלגה של רויאל יש על הסיפון מאות ילדים. בהרבה הפלגות, בעיקר בהפלגות בים התיכון שיוצאות מברצלונה או מרומא, יש מבצעים של ילד בחדר ההורים בחינם, החברה דואגת לפעילות לילדים מסביב לשעון וכל המשפחה מבלה ונהנית.

 

- מה היחסים שלכם עם שוק סוכני הנסיעות?

אני לא חושב שיש הרבה גורמים בענף שרואים את הסוכן במרכז, כמונו. כמעט 100% מהמכירות שלנו הן באמצעות סוכנים. אין לנו זמן, משאבים וכוח אדם למכירות ישירות. את כל המאמץ שלנו אנחנו מכוונים לסוכנים. בשבועות האחרונים אנחנו עובדים נון סטופ בסמינרים - לפני שבוע באשקלון, לפני שבועיים בחיפה, עושים סמינרים בתוך המשרדים.

עם רשת פלאנטו אנחנו עורכים קורס של ארבעה מפגשים למכירת מוצרי שיט, וכך גם עם רשתות גדולות אחרות.

אנחנו מאוד מעודדים את הסוכנים לבצע הזמנות באתר החדש שלנו . זהו פורטל בעברית, יעיל ונוח למשתמש, המקושר ישירות לחברת השיט. מי שמזמין באתר במקום לטלפן אלינו מקבל יתרון בעמלה.

31/01/2012