09.05.2025
 
סנורמה מדווחת על גידול של 30% בהפלגות היוקרה הבינלאומיות של ישראלים ב-2011

 

שירות חדשות תיירות

בשנת 2011 חל גידול משמעותי בפלח שוק הפלגות היוקרה הבינלאומיות של ישראלים. מדובר בגידול של כ-30% בהפלגות חופשה של ישראליים היוצאות מנמלים שונים ברחבי העולם. זאת, בעוד שענף ההפלגות מישראל סובל מירידה דרסטית.

אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגתה בישראל של מספר חברות שיט בינלאומיות שהעיקריות שבהן הינם רויאל קריביאן, סלבריטי קרוז ואזאמארה (Azamara), אמר: "שוק ההפלגות הבינלאומיות של ישראלים בשנת 2011 הסתכם, כך אנו מעריכים, ב-35 אלף הפלגות בהשוואה ל-25 אלף בלבד בשנת 2010. זהו גידול ניכר גם בהשוואה לשוק חופשות הסקי למשל, הנאמד בכ-45 אלף איש בממוצע מידי שנה.

עוד אמר שנבל: "בשנתיים האחרונות ובשנת 2011 בעיקר, בולטת במיוחד העובדה שהפלגות היוקרה, הן לקריביים והן באגן הים התיכון מועדפות על ידי משפחות, מהסבא ועד לנכדים, והן אינן נחלתם של זוגות ומבוגרים. על פי הרישומים שבידינו, הגיל הממוצע ירד ל-35".

ישנן מספר סיבות עיקריות לגידול זה. ראשית מדובר בנופש מושלם לכל המשפחה, כאשר מרבית ההפלגות מציעות פעילויות לכל הגילאים ובשיטת הכל כלול. שנית, מאז הושקו ספינות היוקרה הענקיות כדוגמת אואזיס ואלור אוף-דה סיז, המכילות עד 6,000 נופשים בכל הפלגה ושהשייט בהן נעים וחלק, נפרץ מחסום השהייה בלב ים לאורך זמן.

הישראלים עדיין מזמינים את חופשת השיט בנפרד מהטיסות כיון שיכולת הסוכנים להציע חבילות אלה נמוכה. יחד עם זאת, מכיוון שתחום חופשות השיט רושם בשנתיים האחרונות את הגידול הגבוה ביותר בתחום התיירות ניתן לראות זאת כהמשך חינוך השוק.

היצע ההפלגות לישראלים הינו רחב ומגוון ומתאים לכל גיל וכל כיס וכל עונות השנה. מלבד תאגיד רויאל קריביאן, בולטת חברת קרניבל קרוז וביחד הן מחזיקות בכ-80% משוק זה והיתרה נשלטת בידי מספר חברות כגון נורוויג'יאן קרוז ליין, הולנד אמריקה, קונארד הביקושים של הישראליים נחלקים לפי עונות ויעדים, בעוד בחורף היעדים הפופולריים הם ההפלגות לקריביים, בקיץ ובעונות החגים ההעדפה היא להפלגות בים התיכון ובאירופה.

מחירי ההפלגות מתחילים בכ-100 דולר ליום, תלוי ביעד, במספר הימים ובסוג הספינה. מעטים יודעים כי המחיר עולה ככל שקרב תאריך ההפלגה ולכן הסוכנים ממליצים לבצע הזמנות מוקדם ככל האפשר.

01/01/2012