09.05.2025
 
מנכ"ל ההתאחדות: "אנחנו לא סוכני נסיעות, אלא יועצי תיירות"

 

 

שירות חדשות תיירות

הדרך של סוכני הנסיעות להתמודד עם ההתפתחות ההולכת וגדלה של טכנולוגיות המידע התיירותי היא לעבור מהפך שלם במהותו של התפקיד, כך הסביר יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות בכנס חיפה ה-3 לתיירות שנערך היום באוניברסיטת חיפה. "אנחנו לא סוכני נסיעות, אלא יועצי תיירות. אני לא מוכר מחיר, אלא מלווה ומייעץ את המטייל כיצד להתמצא בג'ונגל התיירותי שקיים שם בחוץ", אמר.

פתאל התחיל את דבריו בכך שהוא מוזמן כל מספר חודשים ל'אשכבה' למקצוע סוכן הנסיעות, אולם בפועל עדיין רוב הפעילות התיירותית נעשית באמצעות הסוכן. אם זאת, הוא הוסיף כי ברור שהשינויים הטכנולוגיים משפיעים בצורה משמעותית על המקצוע ומחייבים שינוי מהותי. "יש תחושה שאנחנו לא מביאים שום ערך מוסף, ואנחנו צריכים להתחיל למכור חוויות. החלטנו לפתח אפליקציה חדשה - בני אדם. מישהו שאפשר לסמוך עליו, להתייעץ איתו ושיהיה תמיד בקשר", אמר והוסיף כי כחלק משינוי זה יש להפוך את המקצוע לפרופסיה ולגרום ללקוח להבין שלא מדובר בבעל אינטרס אלא במישהו שעובד אצלו.

לדבריו, אחת הדרכים לשפר את הקשר עם הלקוח ולהיות תמיד זמין עבורו תהייה דרך הטכנולוגיות החדשות, "כשמישהו יישלח לי טוויט שהוא באוקספורד והוא רעב, אני אדע מייד להיכן לשלוח אותו. עם יועץ תיירות אתה לא לבד. זה הקו החדש שלנו ואני מקווה שתשמעו אותו יותר ויותר בשנים הקרובות", ציין.

גם עופר גת, סמנכ"ל מכירות באל על, הסכים כי מוקדם להספיד את סוכן הנסיעות ואמר כי באל על, יותר מ-80% מהלקוחות עדיין מגיעים דרך הסוכן. עם זאת, גם הוא הדגיש את ההתפתחות הטכנולוגית שמשפיעה על דפוסי התיירות המסורתיים, "מה שקורה בעולם הסלולארי הוא בלתי נתפס. לאל על אין עדיין אפליקציה, ועדיין יש יותר ויותר לקוחות שמתעקשים לעבוד מולנו דרך הסמארטפונים. כיום כ-33% מפעולות השיווק בעולם התעופה נעשות דרך הניידים ואם זה יהיה תלוי בחברות, תוך שנה-שנתיים זה יהפוך ל-60%", אמר.

כנס חיפה השלישי לתיירות הוא יוזמה משותפת של בית הספר לתיירות באוניברסיטת חיפה, משרד התיירות ועיריית חיפה והוא כולל הרצאות של אנשי אקדמיה.

19/12/2011