יאט"א ניתק את הדקה ה-90 בגלל מחלוקת על ערבויות
מאת חגי רוזן
אירגון חברות התעופה יאט"א ניתק הבוקר ממערכת ההזמנות את חברת הדקה ה-90, הסוכנות המקוונת והטלפונית הגדולה בארץ. הסיבה לניתוק: מחלוקת על ערבויות. לפני מספר ימים דרש חיים שבירו, איש אל על הפועל מטעמו של יאט"א, מהדקה ה-90 להעמיד לאירגון ערבויות חדשות. מהחברה ביקשו הסברים לדרישה, ובתגובה נותקו מהמערכת. צביקה מושקוביץ, מבעלי הדקה ה-90, מסר ל"חדשות תיירות" כי להערכתו הבעיה תיפטר תוך יום יומיים. הדקה ה-90 היא הקורבן האחרון של המדיניות הנוקשה החדשה של יאט"א, המגביר את לחצו על סוכני הנסיעות בעניין הערבויות, מתוך חשש לאיתנותם הפיננסית על רקע אווירת המשבר הכלכלי העולמי. לפני כחודש ניתק יאט"א מהמערכת ליומיים את סוכנות פורום נסיעות, משום שהציגה מסמך ערבות בעברית במקום באנגלית, ולפני שבועיים קיבל ערבות חדשה של מיליון שקלים מחברת צבר, גם זאת אחרי שאיים בניתוק מהמערכת. 11/12/2011 |