גיורא רום, ראש רת"א: לקראת חזרה לקטגוריה 1
מאת אוריאל ישיב בסקירה על עניינים שונים בכנס התעופה השנתי הביע גיורא רום, ראש רשות התעופה האזרחית, את דעתו במספר נושאים: - בחזרה לקטגוריה 1: "אנו בשלבים סופיים של יישום נהלים ותקנות שנתבקשו על ידי ה-FAA האמריקני. באמצע ינואר 2012 יגיע צוות של FAA למעקב אחרי התקדמות השדרוג. חשוב רק לציין שיש פער בין איך שישראל נתפסה - כאסון תעופה פדרלי - לבין התשתית המצוינת שיש כאן של טייסים, פקחים ועובדים מקצועיים ששמרו על רמה מצטיינת בתעופה כל השנים. מה שהיה חסר זה חוק טיס חדש, תקנות נגזרות מהחוק (כמה מאות ומפורטות ביותר( ואמצעי פיקוח ואכיפה בהתאם, וזה מתבצע עכשיו." - סאן דור: " לקחנו להם את הרישיון בגלל בעיות בטיחות באירופה (דרישות בטיחות ) אבל זה יעזור לסדר את התעופה הישראלית." - הממונה על ההגבלים העסקיים: "במקום שקיימת תחרות, אין לממונה מה לעשות או לחפש. אני רואה עצמי כשומר החותם." - מערכת מגן רקיע: "יש כאן מצב יוצא דופן. בכל נושא, ובעיקר בנושא בטחוני. המזמין הוא גם המשתמש. כאן המזמין היא המדינה, המפעיל או המשתמש היא חברת התעופה. ברור שבמצב כזה יכולים להיווצר ניגודי עניינים בין הצדדים. רת"א נלחמה ליצור את החריגה ולהביא להחזר מלא של העלויות לחברות התעופה הישראליות." - הביטחון בנתב"ג: "שליטת השב"כ בביטחון בנתב"ג עלתה ביוקר לתעופה האזרחית. לא יהיה מנוס משינוי המצב כדי שהתעופה האזרחית לא תשלם בהפסד נוסעים." - שדות התעופה: "שדות התעופה בכל העולם הולכים ומתמסחרים יותר ויותר, וגם בארץ זה יקרה. אני צופה ששדות התעופה ימכרו את הגישות (Slots) לכל המרבה במחיר. זה כבר קורה בשיקגו לגבי הפעלה בשעות פעילות מאוחרות. התפתחות כזו מזרזת פיתוח של שדות התעופה המשניים. - שדה התעופה בעובדה: "אתם מעלים על דעתכם אפשרות ששדה תעופה אזרחי שרוצה להיות בקטגוריה 1 יופעל על ידי פקחים צבאיים? זה לא מתאים לעולם של היום עם 10,000 תקנות ונוהלים של ICAO . לכן אינני מוכן לפתוח את עובדה כשדה חלופי." 22/11/2011 |