סמנכ"ל תפעול, רימון טיולים: שומרים על גבו של הסוכן ודואגים לאיכות הטיול
מאת צבי קסנר, סמנכ"ל תפעול, חברת רימון טיולים (ריאיין: גיורא נוימן)
לקראת סיום השנה העברית תשע"א רימון טיולים מסכמת עונת תיירות פוריה ומוצלחת, שנה טובה יותר מתש"ע, שגם היא היתה טובה מקודמותיה. אני יכול לומר שזו אחת השנים הטובות של רימון בעשור האחרון. אמנם היא לא דומה עדיין למספרים שהכרנו בשנות ה-90 של המאה הקודמת, שהיו השנים הטובות ביותר לענף בתיירות שאני זוכר, אבל אפשר לומר שאנחנו מתקרבים.
- מה ההבדל בין שנות התשעים לעשר השנים האחרונות? אנחנו נוטים לזכור רק שנה שנתיים אחורה ולשכוח מה שהיה קודם. אז כדאי להזכיר: באוקטובר 2000 התחילה אצלנו אינתיפאדה, ב-11 בספטמבר 2001 היה הפיגוע במגדלי התאומים, מ-2002 עד 2005 אצלנו פיגועים וב-2005 היתה ההתנתקות, ובעולם היו מגיפות סארס, שפעת העופות וצונאמי בתאילנד ב-26 בדצמבר 2005. ב-2006 היתה מלחמת לבנון השניה, ב-2008 עופרת יצוקה וגם משבר כלכלי גלובלי, ב-2010 סבלנו ממשבר האפר הוולקני. גם השנה היה לנו אסון צונאמי ביפן ושוב משבר כלכלי גלובלי. המשבר עם טורקיה מחק את היעד הזה ממפת התיירות הישראלית וגם מרוקו כמעט שלא קיימת כיעד תיירותי. כל האסונות האלה השפיעו לרעה על התיירות וגרמו לשחיקה בתנועה.
- ובכל זאת, השנה אתה מרוצה. אני מרוצה כי אנחנו ברימון ממשיכים לצמוח, למרות התנאים שבהם אנו פועלים, שנעשים יותר ויותר קשים. אנחנו משכילים להתמקד באיכות המוצר ולהשקיע בו ולא לוקחים חלק בתחרות המחירים. התוצאה היא שביעות רצון של הסוכנים והנוסעים. אנחנו שומרים על הגב של סוכני הנסיעות ועובדים רק איתם, אפילו שזה פוגע בנו לפעמים בטווח הקצר מול השיווק הישיר. אבל המדיניות שלנו ברורה: לשמור תמיד על האינטרס של סוכן הנסיעות ושל הלקוח שלו. בסופו של דבר זה מביא לנו פירות ואנחנו רואים את התוצאה.
- איך אתם מצליחים לעמוד בתחרות המחירים? התחרות הולכת ומקצינה אבל אנחנו לא נגררים לתוכה. במקום זאת אנחנו שומרים על המיצוב שלנו בשוק ודואגים להציע מוצר יותר טוב: אם זה בכך שיותר דמי הכניסה כלולים במחיר, אם זה בהוספת ביקורים במסגרת מחיר הטיול, פחות זמן חופשי, פחות סיורי בחירה וכו'. זו הזירה שבה אנו מתחרים. לדוגמה, כשפרץ המשבר הכלכלי בארה"ב ב-2008 והמלונות שם הורידו את המחירים באופן משמעותי, אנחנו החלטנו שלא להוזיל את מחירי הטיול אלא במקום זאת לשדרג את המלונות. את התוצאות אנחנו רואים גם היום: 2011 היתה אחת השנים הטובות ביותר של רימון בטיולים לצפון אמריקה ובקרוזים באלסקה. אנחנו מקבלים מהמטיילים פידבקים ומכתבי תודה על רמת השירות ועל כך שקיבלו מלונות ברמה שלא חלמו עליה. יש לנו גם גידול יפה בטיולים לספרד ופורטוגל, לרוסיה, לארצות הבלטיות ולמזרח הרחוק. גם בטיולי המשפחות היתה לנו שנה טובה. חשוב לי לציין גם את מחלקת הטיילור מייד למטיילים עצמאיים ברימון טיולים, שאותה מנהל איתמר אברמן, אחד האנשים המקצועיים ביותר בתחום. המחלקה מציעה בתי נופש באגם גארדה, טיולים בסלובניה וקרואטיה, בסין, הודו ותאילנד, והיא תרמה להצלחה שלנו השנה.
- שמעתי שבפסח היתה לכם תקלה חמורה עם אחת הקבוצות בארה"ב. התקלה לא היתה שלנו אלא של חברת התעופה. זה היה יום חמישי בחוף המערבי ויום שישי בבוקר בארץ. הקבוצה סיימה את הטיול בלאס וגאס והיתה צריכה להמריא משם הביתה, דרך לוס אנג'לס. אבל הטיסה מלאס וגאס ללוס אנג'לס בוטלה על ידי יו-אס איירווייס ללא כל הודעה מוקדמת והם פיספסו את טיסת ההמשך. הדרך השגרתית לטפל בכך היתה להחזיר את הנוסעים בהדרגה, בטיסות שונות במהלך השבוע הבא. אבל אנחנו החלטנו אחרת. היה חשוב לנו להחזיר את הנוסעים ארצה לפני סיום חופשת הפסח, גם אם זה יעלה לנו הרבה כסף, כי השם הטוב של רימון טיולים הוא העיקר. מה עשינו? הלנו את המטיילים לילה נוסף בלוס אנג'לס, למחרת הסענו אותם לסאן דייגו עם ארוחת צהריים בדרך, והעלנו אותם שם לטיסה לניו יורק. סיפקנו מלון בניו יורק, ומניו יורק רכשנו כרטיסי טיסה כיוון אחד לארץ. כך שבסך הכל הם חזרו הביתה באיחור של יום אחד. כל הסיפור הזה עלה לנו עשרות אלפי דולרים. אתה מכיר עוד חברה שהיתה נוהגת כך? 22/09/2011 |